Genel Bilgi
Kod | DPT224 |
Ad | Hareketli Protezler 3 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ELİF FİGEN KOÇAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KORAY SOYGUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hareketli protez yapma bilgi ve yeterliğinin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Hareketli bölümlü protezin parçaları,Ajusteli diş dizimi (estetik diş dizimi),
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları, PowerPoints sunumları.
Notlar
Diş Hekimliğinde Hareketli Bölümlü Protezler M. Mutahhar Ulusoy Kevser Aydın
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ana bağlayıcı ve kroşelerin modelajını yapar |
ÖÇ02 | Ana bağlayıcı ve kroşelerin dökümünü yapar |
ÖÇ03 | Diş dizimi modifikasyonlarını bilir |
ÖÇ04 | Akril tepim yöntemlerini bilir. |
ÖÇ05 | İmmediat protez yapar. |
ÖÇ06 | Alana özgü maddeler bilgisini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan protetik ve ortodontik uygulamaların temel özelliklerini listeler. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Estetik fonasyon ve fonksiyonla ilgili özellikleri tanımlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda kullanılan araç ve gereçleri tanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana özgü maddeler bilgisini tanımlar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dişe takılacak restorasyonların nasıl hazırlanacağını açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapılacak restorasyonun laboratuvar aşamalarını listeler. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak hastaya takılacak restorasyonu hazırlar. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan alet, malzeme ve maddeleri kullanım yerine göre sıralar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi tarafından alınan ölçülerden model hazırlar. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırlanan modeler üzerinde; sabit ve hareketli bölümlü protezlerin şekillendirilmesini ve estetik görünüm vererek ağızda kullanılmaya uygun hale getirilmesini sağlar. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Obturatör, splint vs gibi apareyleri hazırlar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekiminin uyguladığı tedavi süreci boyunca planladığı hareketli ortodontik apareyleri hazırlar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullandığı aletlerin bakımını ve basit onarımını yapar. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, mesleki teknolojik gelişmeleri izler. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERİN SINIFLANDIRILMASI | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERDE KENEDY SINIFLANDIRMASI | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | MODEL ANALİZİ | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZ ANA PARÇALARI | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZ ARA PARÇALARI | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | ANTERİOR BÖLGEDE DİŞ DİZİMİ MODELAJ | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | DİŞ DİZİMİ MODELAJ | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | MUFLALAMA AKRİL TEPİMİ | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | BESLEME KAİDE DEĞİŞİMİ | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | TESVİYE POLİSAJ | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | ANTERİOR BÖLGEDE AJUSTELİ DİŞ DİZİMİ | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | POSTERIOR BÖLGEDE AJUSTELİ DİŞ DİZİMİ | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | PLANLAMA | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | TEKRAR | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili ders notları ve ev ödevi. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |