Genel Bilgi
Kod | SHS215 |
Ad | Mesleki Yabancı Dil 1 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mesleki yabancı dil kullanımı
Dersin İçeriği
Tıbbi terminoloji, temel dilbilgisi, alanla ilgili yazılı ve sözlü iletişim çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
Öğrencilerin A2 düzeyinde İngilizce bilgisine sahip olmaları beklenmektedir
Kaynaklar
Derlenmiş ders materyalleri
Notlar
Check-up (Dr. Nihal Akdere) sağlık okulları için yazılmış ders kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bölümle ilgili cümleleri ve sık kullanılam kelimeleri, terminolojiyi ve kalıpları anlayabilir |
ÖÇ02 | Karmaşık, tanıdık ve rutin durumlarda bilgi alışverişi yapabilir |
ÖÇ03 | Bölümle ilgili metinlerin ana fikirlerini anlayabilir |
ÖÇ04 | Bölümle ilgili konular üzerine kısa paragraflar yazabilir |
ÖÇ05 | Bölümle ilgili konularla bağlantılı basit tasvirsel metinler yazabilir |
ÖÇ06 | Planlar ve fikirler üzerine açıklamalar ve sebep-sonuç çıkarımları yapabilir |
ÖÇ07 | Alanıyla ilgili basit diyaloglara girebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi terminolojiye uygun bir şekilde insan vücudunu yapısal ve fonksiyonel açıdan tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yerine, hastaya/ kazazedeye ve kendisine yönelik alınması gereken güvenlik önlemlerini tanımlar, hastayı/ kazazedeyi taşımak için gerekli ekipmanları ve uygun taşıma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görev-yetki-sorumlulukları dahilindeki ilaçları ve ilaç uygulama yöntemlerini belirtir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oksijen tedavisinin endikasyonlarını ve ekipmanlarını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endike olduğu durumlarda endotrakeal entübasyonu açıklar | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğru ekipmanla kanama kontrol yöntemlerini tanımlar | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İleri yaşam desteği basamaklarını listeler | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ambulansın kullanımını, bakımını ve kontrolünü açıklar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olası meslek kazalarından korunabilmek için uygun vücut mekanik yöntemleri sıralar | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastanın/kazazedenin durumunu fiziksel muayene ve diğer tanılama yöntemleriyle etkin bir şekilde açıklar | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otomatik ve manuel eksternal defibrilatörü kullanır | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastanın/kazazedenin immobilizasyonun gerekli olduğu durumlarda uygun ekipmanları kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Multiple yaralanmalarda veya afetlerde triyajı veya triyaj tekniklerini yönetir | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel yaşam desteği basamaklarını ve yöntemlerini uygular | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastanın/kazazedenin problemine yönelik çözüm pratiklerini uygulamada bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme dinamiklerini göz önünde bulundurarak alanına özgü bilgilere ulaştığında eleştirel bir yaklaşımla bilgileri analiz eder | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygun teknikleri ve yöntemleri kullanarak komuta kontrol merkezi, diğer kuruluşlar ve hasta/hasta yakınlarıyla iletişim kurar | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip üyeleri ve diğer kuruluşlarla kooperasyonu sağlar | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haberleşmeyi sağlama ve veri aktarımı için bilgi iletişim teknolojilerini ve gerekli olduğu durumlarda en az bir yabancı dili kullanır | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Değişen çevre koşullarının ve teknolojik ilerlemenin sonuçlarını izler ve bu koşulların alana özgü dinamiklerini analiz eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma/soru sorma/kendisiyle ilgili bilgi verme | Derlenmiş ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Temel dilbilgisi ve sözcük çalışmaları (Tıbbi aktiviteler) | Derlenmiş ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Basit cümle, cümlede ismin yapısı ve görevi | Derlenmiş ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Sıfatlar, derecelendirilmesi, sağlık durumumuzu ifade eden sıfatlar | Derlenmiş ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Zaman zarfları, soru sorma | Derlenmiş ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sayılabilen,sayılamayan isimler, öneri ve teklif cümleleri, bölümle ilgili kelimeler içeren okuma parçası çalışması | Derlenmiş ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
7 | Tıbbi araç ve gereçler, yer zarfları, okuma parçası | Derlenmiş ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
8 | Gelecek planlarımızı ifade edebilme, gelecek zaman bildiren zaman zarfları | Derlenmiş ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Çözüm ve öneri cümleleri, tavsiye veren kalıplar, zorunluluk bildiren yapılar. Okuma parçası - Sağlıklı Çözümler | Derlenmiş ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
11 | Bağlaçlar (ve, ama, bu yüzden, çünkü) Kaza ve yaralanmalar üzerine sözcük çalışması | Derlenmiş ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | How-adjecive sıfat ekli soru kalıpları, çeviri çalışması | Derlenmiş ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Dış organlarımızla ilgili sözcük çalışması, sayılabilen ve sayılamayan isim belirteçleri | Derlenmiş ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | To yapısıyla amaç bildirme, okuma parçası | Derlenmiş ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Genel Tekrar | Derlenmiş ders materyalleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |