TS238 Tıp Kütüphaneciliği

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TS238
Ad Tıp Kütüphaneciliği
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Muzaffer EROL
Dersin Öğretim Elemanı Muzaffer EROL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilgiyi değerlendirme becerilerini geliştirmek, sosyal, kültürel ve bilimsel içerikli yayınlara erişimi ve kütüphane kullanma alışkanlığını öğrenciye kazandırmayı sağlamak. Ayrıca bilgiye ulaşmaya çalışanlara yardımcı olmayı öğrenmek.

Dersin İçeriği

Kütüphaneciliğin amacı ve tarihçesi, kütüphanelerin türleri, tıp ve sağlık bilimleri kütüphaneleri, tıp kütüphanelerinde elektronik veri tabanları hakkında bilgi sahibi olarak sağlık ve tıp alanında bu kütüphanelerin rolünü, yerini, aynı zamanda bu alanda yetişen tıp kütüphanecisinin niteliklerini, görev ve sorumluluklarını ortaya koymaktır.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Doküman, Muzaffer EROL.

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci kütüphane ve kütüphanecilik mesleği kavramlarını öğrenir
ÖÇ02 Kütüphaneler tarihini ve türlerini öğrenir
ÖÇ03 Kütüphanede verilen hizmetleri öğrenir
ÖÇ04 Tıp ve sağlık bilimleri kütüphanelerinde bilgiye erişimi öğrenir
ÖÇ05 Kütüphanede Teknik Hizmetler biriminin görevlerini öğrenir
ÖÇ06 Katalog oluşturmayı öğrenir
ÖÇ07 Kütüphane otomasyon programlarını öğrenir
ÖÇ08 Tıp kütüphanelerinde bilgi kaynakları ve elektronik veri tabanları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ09 Klinik tıp kütüphaneciliği hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ10 Kanıta dayalı tıp kütüphaneciliği hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ11 Kanıta dayalı tıp ile ilgili uygulamalar yapmayı öğrenir
ÖÇ12 Araştırma stratejileri ve tekniklerini öğrenir
ÖÇ13 Kütüphanelerde kullanılan tıp sınıflama sistemlerini öğrenir
ÖÇ14 Türkiye'deki Tıp kütüphanelerini öğrenir
ÖÇ15 Bilginin yaşamsal ve stratejik öneminin fark eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıbbi dokümanların çağdaş kullanımı hakkındaki temel bilgileri açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tıbbi dokümanların toplanması ve analizi ile ilgili bilgileri tanımlar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını, tıbbi terminolojiyi, hastalık ve ameliyatların standart terminolojisini açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta dosyaları üzerinde ameliyatların ve hastalıkların uluslararası sınıflandırma ve kodlamasını listeler
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivleme ve indeksleme işlemlerinin esaslarını açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kurum içi ve kurum dışı haberleşmeyle ilgili yazışma tekniklerini kullanabilme becerisi gösterir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hasta raporlarının hazırlanmasındaki temel kuralları açıklar."
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hastanın sağlık kayıtlarını tutar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel tıbbi sekreterlik bilgi ve becerisine sahip olup, büro yönetimi işlemlerini yürütür 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hasta dosyalarının otomasyonu ve tıbbi dokümanların değerlendirilmesinde bilgi işlem teknolojisini kullanarak bilgisayarla yazışmaları yapar
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi işlem araçlarını kullanarak hasta dosyalarını arşivler ve indeksler.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İstatistiki verileri kurallara uygun olarak kaydeder.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık bakım sistemindeki bireylerin en kaliteli hizmeti alabilmeleri için raporlandırma, sosyal güvence ile ilgili işlemleri bağımsız olarak yürütür
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki sorumlulukları çerçevesinde organizasyonu yapar, karar verir ve sorunları çözer
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde analiz eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hastayla ilgili verileri mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Meslektaşları, hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ortamında tutulan kayıtların güvenli şekilde saklanmasını sağlar, gerekiyorsa bu kayıtları yedekler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki teknolojik gelişmeleri takip eder ve kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kütüphanelerin tarihçesi, kütüphanecilik bilimi ve genel kütüphanecilik tanımları Derse hazırlanıp gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kütüphane türleri ve faaliyetleri Derse hazırlanıp gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Tıp kütüphaneciliği tarihsel gelişimi ve türleri Derse hazırlanıp gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Tıp ve sağlık bilimleri kütüphanelerinde bilgiye erişim Derse hazırlanıp gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Kütüphane hizmetleri Derse hazırlanıp gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Kütüphane teknik hizmetler: Katalog oluşturma Derse hazırlanıp gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Kütüphane otomasyon programları Derse hazırlanıp gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Derse hazırlanıp gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
9 Klinik tıp kütüphaneciliği Derse hazırlanıp gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 Kanıta dayalı tıp kütüphaneciliği Derse hazırlanıp gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Kanıta dayalı uygulamalar Derse hazırlanıp gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Araştırma stratejileri ve teknikleri Derse hazırlanıp gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Kütüphanelerde kullanılan tıp sınıflama sistemleri: NLM (National Library of Medicine) Sınıflama Sistemi Derse hazırlanıp gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Türkiye'de Tıp kütüphaneleri Derse hazırlanıp gelinir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Tıp Kütüphanesi ziyareti Katılım beklenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Değerlendirme için çalışılır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Değerlendirme için çalışılır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.09.2023 01:41