Genel Bilgi
Kod | SHS228 |
Ad | Mesleki Yabancı Dil 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
İlk ve Acil Yardım ile Yaşlı Bakımı programı öğrencileri karşısındakini anlayacak ve cevap verebilecek düzeyde ingilizce bilgisine sahip olacaktır
Dersin İçeriği
Temel dilbilgisi, hastane bölümleri ve çalışanları, vücudumuz, semptomlar ve hayati bulgular ağrılar acil servis ve ambulans hizmetleri
Dersin Ön Koşulu
Öğrencilerin A2 düzeyinde İngilizce bilgisine sahip olmaları beklenmektedir.
Kaynaklar
Farklı kaynaklardan derlenmiş ders notları.
Notlar
Sağlık Okulları için yazılmış ders kitabı Check-up (Dr. Nihal AKDERE) İnternetten bulunan kaynaklar ve bağlantılar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel İngilizce Dilbilgisi kurallarını bilir ve basit cümleler kurabilir. |
ÖÇ02 | Hastanedeki departmanların İngilizce karşılıklarını bilir ve doğru telaffuz eder. |
ÖÇ03 | Sağlık çalışanlarının İngilizce karşılıklarını bilir ve görev tanımlarını yapabilir. |
ÖÇ04 | Basit rahatsızlıklar hakkında konuşabilir, hastaya/yaşlıya sorular sorabilir. |
ÖÇ05 | Semptomlarla ilgili konuşup soru sorabilir |
ÖÇ06 | Hastaya/yaşlıya sağlığıyla ilgili sorular sorup, sorulan soruları cevaplayabilir, önerilerde bulunabilir |
ÖÇ07 | Acil yardımla ilgili sözcük bilgisine sahiptir, hastaya acil durum sırasında temel yönergeleri verebilir |
ÖÇ08 | Vücudun bölümleri ile ilgili sözcük bilgisine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Dilbilgisi (Zamanlar) | Derlenmiş ders notlarından ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Temel Dilbilgisi (Soru sözcükleri) | Derlenmiş ders notlarından ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Temel Dilbilgisi (Bağlaçlar/tekil-çoğul isimler) | Derlenmiş ders notlarından ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Hastanenin bölümleri | Derlenmiş ders notlarından ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Sağlık çalışanları ve görev tanımları | Derlenmiş ders notlarından ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama |
6 | Basit hastalıklar 5N 1 K soruları/evet-hayır soruları | Derlenmiş ders notlarından ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Semptomplar 5N 1K soruları/evet-hayır soruları | Derlenmiş ders notlarından ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması |
8 | İlk ve Acil yardım dili | Derlenmiş ders notlarından ön okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yer ve zaman zarfları | Derlenmiş ders notlarından ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
10 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
11 | Tıbbi araç ve gereçler | Derlenmiş ders notlarından ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Bağlaçlar, belirteçler | Derlenmiş ders notlarından ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Vocabulary of body parts | Derlenmiş ders notlarından ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Acil Servis ve Ambulans Hizmetleri | Derlenmiş ders notlarından ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
15 | Konu tekrarı | Derlenmiş ders notlarından ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |