SHS228 Mesleki Yabancı Dil 2

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS228
Ad Mesleki Yabancı Dil 2
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İlk ve Acil Yardım ile Yaşlı Bakımı programı öğrencileri karşısındakini anlayacak ve cevap verebilecek düzeyde ingilizce bilgisine sahip olacaktır

Dersin İçeriği

Temel dilbilgisi, hastane bölümleri ve çalışanları, vücudumuz, semptomlar ve hayati bulgular ağrılar acil servis ve ambulans hizmetleri

Dersin Ön Koşulu

Öğrencilerin A2 düzeyinde İngilizce bilgisine sahip olmaları beklenmektedir.

Kaynaklar

Farklı kaynaklardan derlenmiş ders notları.

Notlar

Sağlık Okulları için yazılmış ders kitabı Check-up (Dr. Nihal AKDERE) İnternetten bulunan kaynaklar ve bağlantılar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel İngilizce Dilbilgisi kurallarını bilir ve basit cümleler kurabilir.
ÖÇ02 Hastanedeki departmanların İngilizce karşılıklarını bilir ve doğru telaffuz eder.
ÖÇ03 Sağlık çalışanlarının İngilizce karşılıklarını bilir ve görev tanımlarını yapabilir.
ÖÇ04 Basit rahatsızlıklar hakkında konuşabilir, hastaya/yaşlıya sorular sorabilir.
ÖÇ05 Semptomlarla ilgili konuşup soru sorabilir
ÖÇ06 Hastaya/yaşlıya sağlığıyla ilgili sorular sorup, sorulan soruları cevaplayabilir, önerilerde bulunabilir
ÖÇ07 Acil yardımla ilgili sözcük bilgisine sahiptir, hastaya acil durum sırasında temel yönergeleri verebilir
ÖÇ08 Vücudun bölümleri ile ilgili sözcük bilgisine sahip olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel Dilbilgisi (Zamanlar) Derlenmiş ders notlarından ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Temel Dilbilgisi (Soru sözcükleri) Derlenmiş ders notlarından ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Temel Dilbilgisi (Bağlaçlar/tekil-çoğul isimler) Derlenmiş ders notlarından ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Hastanenin bölümleri Derlenmiş ders notlarından ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Sağlık çalışanları ve görev tanımları Derlenmiş ders notlarından ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama
6 Basit hastalıklar 5N 1 K soruları/evet-hayır soruları Derlenmiş ders notlarından ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Semptomplar 5N 1K soruları/evet-hayır soruları Derlenmiş ders notlarından ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması
8 İlk ve Acil yardım dili Derlenmiş ders notlarından ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yer ve zaman zarfları Derlenmiş ders notlarından ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
10 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
11 Tıbbi araç ve gereçler Derlenmiş ders notlarından ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Bağlaçlar, belirteçler Derlenmiş ders notlarından ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Vocabulary of body parts Derlenmiş ders notlarından ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Acil Servis ve Ambulans Hizmetleri Derlenmiş ders notlarından ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
15 Konu tekrarı Derlenmiş ders notlarından ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.09.2023 01:42