Genel Bilgi
Kod | SD0483 |
Ad | Yogaya Giriş |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BİLGE BOZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Kisinin anda kalmasini saglayarak, beden ve ruh dengesini saglamak
Dersin İçeriği
yoga konusunda bilgi ve beceri gelistirmek
Dersin Ön Koşulu
Saglik Raporu alinmasi onerilir. yogada kullanilan asanalar arastirilabilir.
Kaynaklar
Tibetin genclik Iksiri Christopher S. KILHAM
Notlar
internet kaynaklari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Katilimcilarin nefes egzersizleriyle anda kalmayı uygular. |
ÖÇ02 | Bedenini guclendirerek,enerjisını artırır, zihin ve bedeni dengeleme yöntemleriniuygular. |
ÖÇ03 | Derslerimize devam ogrenciler, diger arkadaslarina gore farkindaliklarinın arttıgını açıklar. |
ÖÇ04 | Dersimiz sonunda, aura, cakra vb. terimlerin anlamlarinı acıklar |
ÖÇ05 | yogadaki asana hareketlerını bilir ve yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | yogaya giris dersine kayit yapanlarla tanisma | on hazirliga gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Dersi alan ogrencilerin ihtiyaclarina yonelik nefes ve hareketleri belirlemek | kronik rahatsizliklari varmi? arastirilabilir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | aura tanitimi | aura konusunda arastirma yapilabilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | cakra ve bulunduklari yerler anlatilacak | cakra konusu arastirilip gelinebilir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | nefes calismalari yapilacak. | konu arastirilip gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | diyafram nefes egzersizleri yapilacak. | konu arastirilip gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | ruh ve beden dengesini saglamayi hedefleyen yoga hareketleri | konu arastirip gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | 7 haftalik konulara hazirlanilir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | asana tanimi yapilir ve cesitleri anlatilir. | konu arastirilip gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | oturarak yapilan asanalar. | konu arastirilip gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | ayakta uygulanan asanalar | konu arastirilip gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | sirt ustu uygulanan asanalar. | konu arastirilip gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | yuz ustu uygulanan asanalar. | konu arastirilip gelinir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | tekrar edilmek istenen asanalar uygulamaya devam edilecek. | kisilerin ortak karariyla uygulamasina devam etmek istediklerinin asanalarin secilmesi gerekir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | ogrencilerin dersimiz hakkindaki donusleri alinacak. | hazirliga gerek yok. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sinav hazirligi yapilmalidir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sinav hazirligi yapilmalidir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |