BFZ740 Doktora Tezi

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ740
Ad Doktora Tezi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. IŞIL ÖCAL


Dersin Amacı

Bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olmak, bilimsel bir çalışmayı planlamak, tek başına yürütebilme becerisini kazandırmak, sonuçları değerlendirmek ve bilimsel bir metin haline getirebilmek

Dersin İçeriği

Tez konusuyla ilgili güncel bilgileri araştırmak, hipotez oluşturma, proje önerisi hazırlama, araştırma planlama, laboratuvar ortamında araştırma yapma ve güvenilir data elde etme, bulguların değerlendirilmesi ve bilimsel bir metin haline getirilmesi, tez hazırlama, tez sunumu,

Dersin Ön Koşulu

Doktora yeterlilik sınavını geçmiş olmak

Kaynaklar

Seçilen doktora tezi ile ilgili çalışmalar ve makaleler

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma konusuyla ilgili güncel bilgilere ulaşma yollarını bilir.
ÖÇ02 Elde ettiği sonuçları değerlendirebilir.
ÖÇ03 Güvenilir bulgular elde eder.
ÖÇ04 Tez konusu ile ilgili makale araştırması yapar
ÖÇ05 Sonuçları beyin fırtınası yaparak tartışır
ÖÇ06 Doktora tezi ile ilgli makale veya derleme yazar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlayabilmek
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırma konusuyla ile ilgili güncel bilgileri tarama-1 Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
2 Araştırma konusuyla ile ilgili güncel bilgileri tarama-2 Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Hipotez oluşturma-1 Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar, Tartışma
4 Hipotez oluşturma-2 Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Deneyinde kullacağı cihazları hazırlar Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
6 Deney düzeneğini kurar Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
7 Tezi ile ilgili pilot çalışma yapar Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Mid-Term Exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 Deneyini yapar ve verilerini alır Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
10 Deney verilerini kayıtlar Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
11 Deney verilerini değerlendirir Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Bulguları değerlendirme Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
13 Bulguları değerlendirme-1 Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Bulguları değerlendirme-2 Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 Bulguları değerlendirme-3 Araştırma konusuyla ilgili kitapları okuma ve literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tezi ile ilgili sorular Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tezi ile ilgili bulguları tartışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 120 4 480
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 60 2 120
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 2 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 614
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,56
AKTS 25 AKTS