Genel Bilgi
Kod | BFZ670 |
Ad | İzole Sıçan Diyfragma Kasında Biyofiziksel Ölçümler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA EMRE |
Dersin Amacı / Hedefi
İnsan anatomik ve fizyolojik yapısına göre deney hayvanlarında diyafram kasını öğrenmek, Sıçan diyafram kaslarını izole edebilmek, anestezik ve farmakolojik ajanların diyafram kasının mekanik aktiviteleri üzerine etkilerini ölçebilmek ve kayıt yapabilmektir.
Dersin İçeriği
Biyofizik araştırmalarında kullanılan deney hayvanlarında diyafram kası ve bu kasın anatomisi ve fizyolojisi anlatılır, Diyafram kasının yapısı, diseksiyonu, preparat hazırlanması, kasın biyomekanik özelliklerinin ölçülmesi ve kayıtlanması, anestezik ve farmakolojik ajanların kasa etkisi ve bu etkilerin nasıl değerlendirileceği öğretilir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
İlgili makaleler
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Deneysel araştırmalarda kullanılan deney hayvanlarında diyafram kaslarını bilir. |
ÖÇ02 | Sıçan diyafram kasların anatomik ve fizyolojik özelliklerini bilir. |
ÖÇ03 | Sıçan diyafram kasının mekanik özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | Sıçanın diyafram kasının diseksiyonunu bilir |
ÖÇ05 | Preparat hazırlamayı bilir. |
ÖÇ06 | Sonuçların analiz edilmesini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deneysel araştırmalarda kullanılan diyafram kası | Ders notları, ilgili kaynakları okuma ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sıçan diyafram kasların anatomik ve fizyolojik özellikleri | Ders notları, ilgili kaynakları okuma ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Sıçan diyafram kasının mekanik özellikleri | Ders notları, ilgili kaynakları okuma ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Preparat hazırlama 1 | Ders notları, ilgili kaynakları okuma ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Preparat hazırlama 2 | Ders notları, ilgili kaynakları okuma ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sıçan diyafram kasının mekanik özelliklerinin ölçülmesi ve kayıtlanmasında kullanılan aletler (kasılma-gevşeme) 1 | Ders notları, ilgili kaynakları okuma ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Sıçan diyafram kasının mekanik özelliklerinin ölçülmesi ve kayıtlanmasında kullanılan aletler (kasılma-gevşeme) 2 | Ders notları, ilgili kaynakları okuma ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | ilgili konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Sıçan diyafram kasında kasılma ve gevşeme parametrelerini oluşturmak için kullanılan farmakolojik ajanlar 1 | Ders notları, ilgili kaynakları okuma ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sıçan diyafram kasında kasılma ve gevşeme parametrelerini oluşturmak için kullanılan farmakolojik ajanlar 2 | Ders notları, ilgili kaynakları okuma ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
11 | Sıçan diyafram kasının preparatına etki eden anestezik ve fizyolojik ajanların hazırlanması | Ders notları, ilgili kaynakları okuma ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sıçan diyafram kasında farklı farmakaolojik ajanlarla kas kasılmasının oluşturulması 1 | Ders notları, ilgili kaynakları okuma ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sıçan diyafram kasında farklı farmakaolojik ajanlarla kas kasılmasının oluşturulması 2 | Ders notları, ilgili kaynakları okuma ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
14 | Sıçan diyafram kasında farklı farmakaolojik ajanlarla kas gevşemesinin oluşturulması 1 | Ders notları, ilgili kaynakları okuma ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sıçan diyafram kasında farklı farmakaolojik ajanlarla kas gevşemesinin oluşturulması 2 | Ders notları, ilgili kaynakları okuma ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |