Genel Bilgi
Kod | RES808 |
Ad | Resim Atölye II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; öğrencilerin özgün sanat yapıtı üretmesi için gerekli bilgi ve çalışma disiplini kazandırmak, sanat alanında araştırma yapma becerilerini desteklemek, kavramlar arasında ilişkiler kurmalarını, yeni fikirler üretmelerini, sanatsal problemlerini projelendirmelerini, ve plastik bir dil biçimlendirmelerini sağlamak
Dersin İçeriği
Resim sanatına ilişkin araştırmalar ve uygulama çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Suzanne Hudson, Contemporary Painting. Charles le Clair, Color in Contemporaray Painting. Hans Dam Chirstensen, Contemporary Painting Context.
Notlar
Resim sanatı alanında yayın yapan sanat dergileri, sanatçı katalogları, internet ortamında var olan sanat eserlerine dair metinler, dökümanlar, görseller, videolar, sanal müzeler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özgün bir sanat projesi geliştirir. |
ÖÇ02 | Özgün sanatsal bir dil biçimlendirir. |
ÖÇ03 | Sanatsal problemlerini sözlü ve yazılı olarak açıklar. |
ÖÇ04 | Sanat pratiğini sanat kuramlarıyla açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve sanat eğitimi alanındaki güncel bilgileri, uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ve farklı disiplinler arasında ilişkiler kurar, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yeni bilgiler üretecek ileri düzeyde araştırma yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir yöntemi, sanat alanında özgün bir araştırma tasarlamak için kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında yayımlanabilir özgünçalışmalarla alana katkıda bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatın sorunlarıyla ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanında özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız bir çalışma tasarlayabilir, yürütebilir, değerlendirebilir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitiminde ve öğretim etkinliklerinde yönlendirici olur. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma süreçlerini etik zeminde sürdürür. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat eğitimiyle ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çağdaş teknolojileri öğretim programına entegre edebilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman bir topluluk içinde sanatla ve sanat eğitimiyle ilgili özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çalışma süreçlerinin bir parçası olur. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelere katkıda bulunur | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik politikalar, stratejiler ve uygulamalar geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Günümüz sanatıında konu ve tema sorunu. | Çağdaş sanatçıların işlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Öğrenciyi eser üretmeye hazırlamak ve uygulamalı çalışmalara başlamak. | Çağdaş sanatçıların işlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Çağdaş sanattan örneklerin incelenmesi ve uygulama projelerine ilişkin tartışmalar | Örnek eserlerin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Örnek sanatçı çalışmalarının incelenmesi ve studyo projeleri hakkında tartışma | Örnek eserlerin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Öğrenci ürünlerinin materyal, teknik, biçim ve içerik ilişkisi bakımından tartışılması | Eskizler, taslak ve uygulama çalışmalarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Stüdyo çalışmalarına devam | Eskizler, taslak ve uygulama çalışmalarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | akran değerlendirmesi için eleştiri rubriği hazırlama | Eskizler, taslak ve uygulama çalışmalarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Stüdyoda eser üretme çalışmaları | Eskizler, taslak ve uygulama çalışmalarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
10 | Stüdyoda eser üretmeye devam edilecek | Eskizler, taslak ve uygulama çalışmalarının hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Sanatçı ifadesi nedir? | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Sanatçı ifadesi yazma denemeleri | Örneklerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sanatçı ifadelerinin hazırlanması ve tartışılması | Örnek sanatçı ifadelerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Portfolyo hazırlıkları | Çağdaş sanatçıların portfolyolarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Sergileme projelerinin tartışılması | Sergileme örneklerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |