MG3703 Pazarlamada Güncel Konular

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3703
Ad Pazarlamada Güncel Konular
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERAP ÇABUK


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, pazarlama yazınında yeni olan kavram ve konuları takip etmelerine yol göstermektir. Bu dönemde yapılacak araştırma ve okumalar, pazarlama alnında çalışmalarını sürdürecek araştırmacıların seminer ve tez konularında, orijinal ve yeni konuların bulmalarına yardımcı olacaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste pazarlama alanındaki güncel konular ve kavramlar tartışılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, İnci Varinli, Kahraman Çatı, Detay,

Notlar

İknanın Psikolojisi; Robert Cialdini; MediaCat Yayınları Tüketici Nasıl Düşünür?, G.Zaltman, MediCat Yayınları Tüketim, Robert Bocock, 2.Baskı, Dost Kitabevi yayınları, 2005 Buyology, Matin Lindstrom, Optimist Yayın Dağıtım Pazarlama Bi´tanedir!, İsmail Kaya, Babıali Kültür Yayıncılığı Postmodern Pazarlama Tüketim ve Tüketici,Yavuz Odabaşı, MediaCat Kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Güncel pazarlama kavramlarını ve bu kavramların işletmeler için önemini öğrenir.
ÖÇ02 Pazarlamaya alternatif yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Güncel global pazarlama sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Global pazarlardaki güncel pazarlama sorunlarına yönelik geliştirilebilecek pazarlama stratejilerini öğreneceklerdir.
ÖÇ05 Yerel pazarlardaki güncel pazarlama sorunlarını öğreneceklerdir.
ÖÇ06 Yerel pazarlardaki güncel pazarlama sorunlarına yönelik geliştirilebilecek pazarlama stratejilerini öğreneceklerdir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1.Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 2.İşletme yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırma.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 3. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşma ve yorumlama. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 4. İşletme yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 5.İşletme yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlama. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 6.Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilme. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 7.İşletme süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı 8.Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 9.Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 10.Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alma. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 11.Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 12.Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği 13.İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 14.Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilme. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik 15.Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 16.İşletme bilim dalında ve işletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 17.İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik 18.Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerme. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlamanın Gelişimi (Kavramlar, kapsam) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Tüketici Davranışı- Yeni Tüketici İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri (CRM) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Yeni Ürün ve Hizmetler İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Dağıtım Kanalı Yönetiminde Güncel Uygulamalar (Perakendecilik, Lojistik vb.) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Tutundurma Karması (Reklam, Kişisel satış vb.) Yeni Yöntemler İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Uluslararası Pazarlama İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Elektronik Ticaret (Yeni Ekonomi) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Küreselleşme-Anti Küreselleşme Tartışmaları İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Yeşil Pazarlama (Sürdürülebilir Pazarlama) İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Kurumsal Sosyal Sorumluluk İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Nöro-Pazarlama İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Sosyal Medya İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Sunumlar Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS