Genel Bilgi
Kod | MG3703 |
Ad | Pazarlamada Güncel Konular |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP ÇABUK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, pazarlama yazınında yeni olan kavram ve konuları takip etmelerine yol göstermektir. Bu dönemde yapılacak araştırma ve okumalar, pazarlama alnında çalışmalarını sürdürecek araştırmacıların seminer ve tez konularında, orijinal ve yeni konuların bulmalarına yardımcı olacaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste pazarlama alanındaki güncel konular ve kavramlar tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, İnci Varinli, Kahraman Çatı, Detay,
Notlar
İknanın Psikolojisi; Robert Cialdini; MediaCat Yayınları Tüketici Nasıl Düşünür?, G.Zaltman, MediCat Yayınları Tüketim, Robert Bocock, 2.Baskı, Dost Kitabevi yayınları, 2005 Buyology, Matin Lindstrom, Optimist Yayın Dağıtım Pazarlama Bi´tanedir!, İsmail Kaya, Babıali Kültür Yayıncılığı Postmodern Pazarlama Tüketim ve Tüketici,Yavuz Odabaşı, MediaCat Kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Güncel pazarlama kavramlarını ve bu kavramların işletmeler için önemini öğrenir. |
ÖÇ02 | Pazarlamaya alternatif yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Güncel global pazarlama sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Global pazarlardaki güncel pazarlama sorunlarına yönelik geliştirilebilecek pazarlama stratejilerini öğreneceklerdir. |
ÖÇ05 | Yerel pazarlardaki güncel pazarlama sorunlarını öğreneceklerdir. |
ÖÇ06 | Yerel pazarlardaki güncel pazarlama sorunlarına yönelik geliştirilebilecek pazarlama stratejilerini öğreneceklerdir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1.Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 2.İşletme yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırma. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 3. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşma ve yorumlama. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 4. İşletme yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 5.İşletme yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlama. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 6.Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilme. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 7.İşletme süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | 8.Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 9.Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 10.Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alma. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 11.Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 12.Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | 13.İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 14.Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilme. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 15.Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 16.İşletme bilim dalında ve işletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 17.İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 18.Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerme. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlamanın Gelişimi (Kavramlar, kapsam) | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tüketici Davranışı- Yeni Tüketici | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri (CRM) | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yeni Ürün ve Hizmetler | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Dağıtım Kanalı Yönetiminde Güncel Uygulamalar (Perakendecilik, Lojistik vb.) | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tutundurma Karması (Reklam, Kişisel satış vb.) Yeni Yöntemler | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Uluslararası Pazarlama | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Elektronik Ticaret (Yeni Ekonomi) | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Küreselleşme-Anti Küreselleşme Tartışmaları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Yeşil Pazarlama (Sürdürülebilir Pazarlama) | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Nöro-Pazarlama | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sosyal Medya | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sunumlar | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |