Genel Bilgi
Kod | MG3822 |
Ad | Bütünleşik Pazarlama İletişimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Disiplin sınırlarının bulanıklaşması ve teknolojinin organizasyonel sistemler ile verileri birleştirmesi nedeniyle entegrasyonun değerinin farkına varılması önemlidir. Pazarlama ve müşteri hizmetleri merkezi, reklamcılık ve organizasyon sistemleri, tanıtım ve web sitesi faaliyetlerinin tümü tek bir stratejik odak noktasında nasıl bir araya getirilebilir? Entegrasyon tek başına kutucuklardan, bölümlerin toplamından daha büyüktür. Entegrasyon ise strateji, yaratıcılık ve dijital platformlar tarafından yönlendirilir.
Dersin İçeriği
Bu ders, bütünleşik pazarlama iletişimi unsurları ve stratejilerine ilişkin konuları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Belch, George E._ Belch, Michael A._ Kerr, Gayle_ Waller, David_ Powell, Irene H. - Advertising_ An Integrated Marketing Communication Perspective-McGraw-Hill Connect (2020).pdf
Notlar
Veritabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kısa bir sözlü sunum yapar. |
ÖÇ02 | Bir şirketi ve pazarlama iletişimi faaliyetlerini hızlı bir şekilde anlar. |
ÖÇ03 | Pazarlamacılar için mevcut olan bir dizi medya ve yöntemi tanımlar. |
ÖÇ04 | Pazarlama iletişimiyle ilgili bir bakış açısını açıkça tartışır. |
ÖÇ05 | Pazarlama iletişimi teorileri ve kavramları hakkında kapsamlı bir anlayış sergiler. |
ÖÇ06 | Yaratıcı stratejiler için bir Pazarlama İletişimi Planı hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | BÖLÜM 1 Her şey dijital: tüketiciler, pazarlamacılar ve toplum için değişiklikler ve zorluklar | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | BÖLÜM 2 Bütünleşik pazarlama iletişimi: tarihçesi ve mevcut durumu | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | BÖLÜM 3 Entegrasyon: IMC'deki I | Örnek vaka inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | BÖLÜM 4 Tüketicinin güçlendirilmesi ve davranışı | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | BÖLÜM 5 Markayla iletişim ve etkileşim | Örnek vaka inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | BÖLÜM 6 Sosyal, etik ve düzenleyici yönler | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | BÖLÜM 7 Tüketici içgörüsü ve stratejisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | BÖLÜM 8 Analitik | Örnek vaka inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | BÖLÜM 9 Arama | Örnek vaka inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | BÖLÜM 10 Yaratıcı strateji | Örnek vaka inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | BÖLÜM 11 Medya stratejisi | Örnek vaka inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | BÖLÜM 12 Ölçüm: çıktı ve süreç ölçümleri | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | BÖLÜM 13 Reklam | Örnek vaka inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | BÖLÜM 14 Halkla ilişkiler ve tanıtım, satış promosyonu, doğrudan pazarlama ve kişisel satış | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bildiri hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bildiri hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |