MG3822 Bütünleşik Pazarlama İletişimi

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MG3822
Ad Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ


Dersin Amacı

Disiplin sınırlarının bulanıklaşması ve teknolojinin organizasyonel sistemler ile verileri birleştirmesi nedeniyle entegrasyonun değerinin farkına varılması önemlidir. Pazarlama ve müşteri hizmetleri merkezi, reklamcılık ve organizasyon sistemleri, tanıtım ve web sitesi faaliyetlerinin tümü tek bir stratejik odak noktasında nasıl bir araya getirilebilir? Entegrasyon tek başına kutucuklardan, bölümlerin toplamından daha büyüktür. Entegrasyon ise strateji, yaratıcılık ve dijital platformlar tarafından yönlendirilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, bütünleşik pazarlama iletişimi unsurları ve stratejilerine ilişkin konuları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Belch, George E._ Belch, Michael A._ Kerr, Gayle_ Waller, David_ Powell, Irene H. - Advertising_ An Integrated Marketing Communication Perspective-McGraw-Hill Connect (2020).pdf

Notlar

Veritabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kısa bir sözlü sunum yapar.
ÖÇ02 Bir şirketi ve pazarlama iletişimi faaliyetlerini hızlı bir şekilde anlar.
ÖÇ03 Pazarlamacılar için mevcut olan bir dizi medya ve yöntemi tanımlar.
ÖÇ04 Pazarlama iletişimiyle ilgili bir bakış açısını açıkça tartışır.
ÖÇ05 Pazarlama iletişimi teorileri ve kavramları hakkında kapsamlı bir anlayış sergiler.
ÖÇ06 Yaratıcı stratejiler için bir Pazarlama İletişimi Planı hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalına ait kuramları açıklamak 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan bilimsel yöntem ve araçların gelişmesine katkı yapacak kuramları listelemek ve tanımlamak 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında ve İşletme meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konuları anlama 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz işletme meslek gruplarının karşılaşmış oldukları sorunlara uygun yöntemlerle çözümler üretebilme 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme alanında kullanılan yöntemlerin temel adımlarını izleyerek uygulamaya geçirme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme yönetimi yöntemlerini uygulama. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve/veya takım çalışmasında sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireyin uzmanlık alanında meydana gelen güncel değişim ve gelişimleri takip ederek yenilenmeyi sürekli hale getirme 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan yararlanma, veri toplama, analiz etme, yorumlama ve yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yazma ve sunma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme alanının gelişmesine katkı sağlayacak yeni araştırma yöntemleri geliştirme ve uygulama 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilim dalının kapsadığı alt bilim dalları üzerinde sorgulayıcı araştırma yaparak, işletme yöneticilerinin doğru karar alma süreçleri için yeni esaslar geliştirme 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşletme bilimi üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 BÖLÜM 1 Her şey dijital: tüketiciler, pazarlamacılar ve toplum için değişiklikler ve zorluklar İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 BÖLÜM 2 Bütünleşik pazarlama iletişimi: tarihçesi ve mevcut durumu İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 BÖLÜM 3 Entegrasyon: IMC'deki I Örnek vaka inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 BÖLÜM 4 Tüketicinin güçlendirilmesi ve davranışı İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 BÖLÜM 5 Markayla iletişim ve etkileşim Örnek vaka inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 BÖLÜM 6 Sosyal, etik ve düzenleyici yönler İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 BÖLÜM 7 Tüketici içgörüsü ve stratejisi İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 BÖLÜM 8 Analitik Örnek vaka inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 BÖLÜM 9 Arama Örnek vaka inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 BÖLÜM 10 Yaratıcı strateji Örnek vaka inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 BÖLÜM 11 Medya stratejisi Örnek vaka inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 BÖLÜM 12 Ölçüm: çıktı ve süreç ölçümleri İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 BÖLÜM 13 Reklam Örnek vaka inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 BÖLÜM 14 Halkla ilişkiler ve tanıtım, satış promosyonu, doğrudan pazarlama ve kişisel satış İlgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bildiri hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bildiri hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS