EFMS001 Eğitimde Program Geliştirme

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMS001
Ad Eğitimde Program Geliştirme
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MESUT ÖZONUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MESUT ÖZONUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MESUT ÖZONUR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. ALİ KEMAL UĞUR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencilerin program geliştirme süreci ile ilgili temel kavramları tartışabilmeleri ve bir programın tasarlama, hazırlama ve uygulama sürecinde neler yapabilecekleri ile ilgili bilgi sahibi olmaları amaçlanmştır.

Dersin İçeriği

Program Geliştirmede Temel Kavramlar, Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri: Felsefi ve Toplumsal Temelleri, Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri: Psikolojik ve Tarihi Temelleri, Program Geliştirme Süreci, Eğitim Programları Modelleri, Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama, Program Geliştirmede Yeni Yönelimler, Eğitim Programlarının Denenmesi ve Değerlendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Eğitimde Program Geliştirme Fatma Varış Ank. Üniversitesi.Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme Özcan Demirel. PegemA.

Notlar

Program geliştirme ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Program geliştirme sürecinin kuramsal temellerini açıklar.
ÖÇ03 Program geliştirme modellerini açıklar.
ÖÇ04 Program tasarım yaklaşımlarını bilir ve uygun olanı seçer.
ÖÇ05 İhtiyaç analizi aşamaları ve tekniklerini açıklar.
ÖÇ06 Kendi alanına uygun kazanım cümleleri yazar.
ÖÇ07 Kendi alanı ile ilgili içeriğin seçimi ve düzenlenmesi sürecini bilir.
ÖÇ08 Uygun eğitim durumlarının nasıl hazırlanacağını açıklar
ÖÇ09 Program değerlendirme sürecini açıklar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri: psikolojik,bireysel,tarihsel,konu alanı ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Program geliştirmenin kuramsal temelleri: felsefi, toplumsal ve ekonomik ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Program geliştirme yaklaşımları kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Program geliştirme modelleri modellerin akış şemalarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Program geliştirme süreci süreç aşamaları ile ilgili plan yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 İhtiyaç analizi ve ihtitaç analizinde kullanılan teknikler ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar İlgili kaynakları çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Amaç, kazanım kavramı ve amaçların sınıflaması programların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Amaç yazma yaklaşımları programların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 İçeriğin seçimi ve içeriğin düzenlenmesi programın incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Eğitim durumlarının düzenlenmesi öğretim yöntemleri notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Program değerlendirme süreci ve program değerlendirme yaklaşımları ilgili bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 MEB'in program geliştirme modeli milli eğitim bakanlığının sitesinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 MEB programlarının incelenmesi MEB programının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 25 2 50
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 94
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,76
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.12.2023 11:23