Genel Bilgi
Kod | EFMS005 |
Ad | Mikro Öğretim |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri FAKULTE_SOSYAL_SECMELI Fakülte Seçmeli |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MÜKERREM TAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. FATMA SADIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. FATMA SADIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MÜKERREM TAŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MÜKERREM TAŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda öğretmen adaylarının etkili öğretim becerilerini uygulama, sınıfta davranış yönetimi, öğretimin yönetimi ile ilgili öğretmen rollerini, becerileri ve tutumları kazanması beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu derste, mikro öğretimin tanımı ve önemi, mikro öğretim döngüsünün aşamaları, mikro öğretim ile geliştirilebilecek olan öğretim becerileri, mikro öğretimin sınırlılıkları, konuya ve amaca uygun öğretim etkinliklerini belirleme ve plan hazırlama, örnek mikro öğretim videolarını inceleme, örnek ders planlarını uygulama ve ders sunumları ile ilgili verilen geribildirimler ve incelenen video kayıtları doğrultusunda öğretim planlarının yeniden düzenlenmesi/uygulanması ve mikro öğretimde değerlendirme ve değerlendirme ölçütleri ile ilgili bilgilere yer verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Eğitim Fakültesi öğrencileri dördüncü yarı yıldan itibaren bu dersi alabilir.
Kaynaklar
Veysel Sönmez, Öğretmen El Kitabı. Anı Yayıncılık. Öğretim elemanı ders sunumları
Notlar
-
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikro öğretimin aşamalarını, yararlarını ve sınırlılıklarını açıklar. |
ÖÇ02 | Öğretmen adayı dersin amaçlarına ve konuya uygun öğretim yöntemini ve tekniklerini belirler. |
ÖÇ03 | Öğreteceği konuya uygun mikro bir ders planı hazırlar. |
ÖÇ04 | Hazırlanan bir ders planının üstün ve zayıf yönlerini belirler. |
ÖÇ05 | Hazırladığı ders planını öğretim değişkenleri ve süreci açısından kontrol eder. |
ÖÇ06 | Öğretimi planlamanın önemi kabul eder. |
ÖÇ07 | Kendi öğretim yeterliğini üstün ve zayıf yönlerini dikkate alarak değerlendirir. |
ÖÇ08 | Kendi öğretim becerilerinin yeterlik düzeyi hakkında çıkarımda bulunur. |
ÖÇ09 | Etkili ve verimli bir öğrenme için öğretim becerilerini doğru bir şekilde uygulamanın önemini kabul eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve dersin amaçları | Yok | |
2 | Mikro öğretimin tanımı, yararları, sınırlılıkları ve öğretmen etkililiği ile ilişkisi. | Önerilen kaynakları okuma | |
3 | Mikro öğretim uygulamasının aşamalarıve Mikro öğretim yoluyla geliştirilebilecek öğretim becerileri | Önerilen kaynakları okuma | |
4 | Mikro öğretim ders planının hazırlanması, uygulanması, değerlendirilmesi 1 | Önerilen kaynakları okuma | |
5 | Mikro öğretim ders planının hazırlanması, uygulanması, değerlendirilmesi 2 | Önerilen kaynakları okuma | |
6 | Bir örnek mikro öğretim videosu izleme 1 | Önerilen kaynakları okuma | |
7 | Bir örnek mikro öğretim videosu izleme 2 | Önerilen kaynakları okuma | |
8 | Ara Sınavlar | Ödevini hazırlama | |
9 | Grup sunumları | Mikro-öğretim ders planını, sunusunu ve ders materyallerini hazırlama | |
10 | Grup sunumları | Mikro-öğretim ders planını, sunusunu ve ders materyallerini hazırlama | |
11 | Grup sunumları | Mikro-öğretim ders planını, sunusunu ve ders materyallerini hazırlama | |
12 | Grup sunumları | Mikro-öğretim ders planını, sunusunu ve ders materyallerini hazırlama | |
13 | Grup sunumları | Mikro-öğretim ders planını, sunusunu ve ders materyallerini hazırlama | |
14 | Grup sunumları | Mikro-öğretim ders planını, sunusunu ve ders materyallerini hazırlama | |
15 | Genel değerlendirme | Önerilen kaynakları okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |