EFMS008 Okul Dışı Öğrenme Ortamları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMS008
Ad Okul Dışı Öğrenme Ortamları
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri FAKULTE_SOSYAL_SECMELI Fakülte Seçmeli
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. HAKAN DEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. HAKAN DEMİR (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Okul dışı öğrenme ortamlarını tanımak ve öğrenmeyi destekleyecek nitelikte bu ortamları düzenleyebilme becerisi kazandırmak, okul dışı öğretim ortamlarına uygun yöntem ve teknikleri tanımak, kazanım doğrultusunda okul dışı öğrenme etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Önemi Kütüphaneler Müzeler Sanat Müzeleri Bilim ve Teknoloji Müzeleri Tarih Müzeleri Geziler/Doğa Etkinlikleri Hayvanat Bahçeleri Botanik Parkları Sanayi Kuruluşları Milli Parklar Kitap Fuarları Tarihsel Anıtlar

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Okul Dışı Öğrenme Ortamları Editör: Prof. Dr. Ahmet İlhan Şen

Notlar

-


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 okul dışı öğrenme ortamlarını tanır.
ÖÇ02 okul dışı öğrenme ortamlarının öğrenme açısından önemini bilir.
ÖÇ03 okul dışı öğrenme ortamlarını derslere göre sıralar.
ÖÇ04 okul dışı öğrenme ortamlarının "öğrenci öğrenmelerindeki önemini" açıklar.
ÖÇ05 okul dışı öğrenme ortamlarını bilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Önemi okul dışı öğrenme ortamlarını araştırır
2 müzeler müze ziyareti
3 müze çeşitleri müze ziyareti
4 botanik bahçeleri botanik bahçesi ziyareti
5 botanik bahçe ziyareti botanik bahçeerin önemini araraştırma
6 hayvanat bahçeleri Türkiye'deki hayvanat bahçelerini araştırma
7 kütüphaneler nasıl yararlanılır? araştırma
8 Ara Sınavlar
9 milli parklar araştırma
10 üniversite kulüpleri araştırma
11 atlı spor kulübü atlı spor kulübü ziyareti
12 ç.ü. uzay merkezi uzaymer ziyareti
13 tarım alanları araştırma
14 tarım alanları tarım alanları ziyareti
15 doğa gezileri araştıırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 102
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,08
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.11.2023 02:27