Genel Bilgi
Kod | EFMS008 |
Ad | Okul Dışı Öğrenme Ortamları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri FAKULTE_SOSYAL_SECMELI Fakülte Seçmeli |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. HAKAN DEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÖMER TUĞRUL KARA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. HAKAN DEMİR (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. ÇAĞATAY AKYOL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Okul dışı öğrenme ortamlarını tanımak ve öğrenmeyi destekleyecek nitelikte bu ortamları düzenleyebilme becerisi kazandırmak, okul dışı öğretim ortamlarına uygun yöntem ve teknikleri tanımak, kazanım doğrultusunda okul dışı öğrenme etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Önemi Kütüphaneler Müzeler Sanat Müzeleri Bilim ve Teknoloji Müzeleri Tarih Müzeleri Geziler/Doğa Etkinlikleri Hayvanat Bahçeleri Botanik Parkları Sanayi Kuruluşları Milli Parklar Kitap Fuarları Tarihsel Anıtlar
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Okul Dışı Öğrenme Ortamları Editör: Prof. Dr. Ahmet İlhan Şen
Notlar
-
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | okul dışı öğrenme ortamlarını tanır. |
ÖÇ02 | okul dışı öğrenme ortamlarının öğrenme açısından önemini bilir. |
ÖÇ03 | okul dışı öğrenme ortamlarını derslere göre sıralar. |
ÖÇ04 | okul dışı öğrenme ortamlarının "öğrenci öğrenmelerindeki önemini" açıklar. |
ÖÇ05 | okul dışı öğrenme ortamlarını bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları ve Önemi | okul dışı öğrenme ortamlarını araştırır | |
2 | müzeler | müze ziyareti | |
3 | müze çeşitleri | müze ziyareti | |
4 | botanik bahçeleri | botanik bahçesi ziyareti | |
5 | botanik bahçe ziyareti | botanik bahçeerin önemini araraştırma | |
6 | hayvanat bahçeleri | Türkiye'deki hayvanat bahçelerini araştırma | |
7 | kütüphaneler | nasıl yararlanılır? araştırma | |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | milli parklar | araştırma | |
10 | üniversite kulüpleri | araştırma | |
11 | atlı spor kulübü | atlı spor kulübü ziyareti | |
12 | ç.ü. uzay merkezi | uzaymer ziyareti | |
13 | tarım alanları | araştırma | |
14 | tarım alanları | tarım alanları ziyareti | |
15 | doğa gezileri | araştıırma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 6 | 24 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |