Genel Bilgi
Kod | UIN101 |
Ad | İngilizce I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OÜ Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Aykut DEMİRYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencilerin hedef yabancı dilde temel (A1) düzeyde kendileri ve çevreleri hakkında bilgi alışverişi yaparak iletişim kurmalarını, ve kendilerini günlük dilde sık kullanılan temel deyimler ve cümlelerle ifade etmelerini amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders "to be fiili, meslekler, iyelik sıfatları, 5N1K sorularıyla kişisel bilgiler hakkında konuşma, gösterme sıfatları, rakamlar, renkler, kişisel eşyalar, geniş zaman kipiyle sevdiklerimiz ve sevmediklerimiz, geniş zaman kipiyle boş zaman aktivitelerimiz, ve yeteneklerimiz" konularını el almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders kitabı (Smart Choice Starter Fourth Edition- Oxford University Press)
Notlar
Smart Choice Çalışma kitabı, youtube videoları, eğitici websiteler, kitabın online platformu (smartchoice4e.oxfordonlinepratice.com)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | "To be" fiiliyle kendini ve mesleğini tanıtır. |
ÖÇ02 | İyelik sıfatlarını kullanarak 5N1K soruları eşliğinde kişisel bilgiler ve rutinler hakkında konuşur. |
ÖÇ03 | Gösterme sıfatları, renkler ve rakamları kullanarak kendinin ve başkalarının kişisel eşyalarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Geniş zaman kipinde 5N1K soruları eşliğinde sevdiği, sevmediği aktiviteler ve müzik çeşitleri hakkında konuşur. |
ÖÇ05 | Geniş zaman kipinde boş zaman aktiviteleri hakkında konuşur. |
ÖÇ06 | Geniş zaman kipi kullanarak teklifte bulunur. |
ÖÇ07 | Can/can't yapılarını kullanarak becerileri hakkında konuşur. |
ÖÇ08 | Günlük dilde sıklıkla karşılaşılan ifadeleri diyalog içerisinde kullanarak hedef dilde işbirlikçi iletişim kurar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanların anatomik, fizyolojik yapısını ayırt eder ve organ sistemlerinin anestezi uygulamaları ile olan ilişkisini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anestezi uygulaması sırasında vücuttaki temel hemodinamik parametrelerin izlenmesi ve sıvı replasmanı, kan ve kan ürünleri transfüzyonu hakkında temel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kardiyopulmoner resüsitasyonu, yoğun bakım prensiplerini ve reanimasyonda en sık görülen hastalıkları tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen konusunda temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anestezi cihazının çalışma mekanizması ve bakımı ile ilgili basamakları listeler. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Monitörizasyon yöntemlerinin isimlerini sayar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anestezi uygulaması sırasında ve sonrasında bir hastanın izlenme parametrelerini tanır, ortaya çıkabilecek komplikasyonları açıklar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anestezi uygulaması öncesinde, sırasında ve sonrasında yapılacak işlemleri ve kullanılacak ilaç ve malzemeleri kliniğin protokollerine uygun bir şekilde planlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uygulanacak Anestezi yöntemi basamaklarını listeler. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve hijyen kurallarının uygular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anestezi polikliniğinde hastaları istenen şekilde hazırlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel monitörizasyon yöntemlerini uygular, ileri monitörizasyon gereçlerini hazırlar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uygulanacak Anestezi yöntemi basamaklarına uygun olarak, hekim tarafından istenilen şekilde ilaç ve hasta hazırlığını yapar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anestezi cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yapar/yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel ve bölgesel anestezi uygulaması sırasında ve ameliyat sonrası hastayı tek başına takip ederek anestezi derinliği ve yaşamsal parametreleri sürekli izler ve istenen aralıklarla kaydeder. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anestezik ilaçların komplikasyonlarını tanır ve hızla hekime haber verir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, gerekli durumlarda ilk müdaheleyi yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | To Be fiili-kendini tanıtma | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | To Be fiiliyle olumlu olumsuz ve soru cümleleri-meslekler | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | İyelik sıfatları- 5N1K soruları | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Soru cümleleri-kişisel detaylarla ilgili konuşma | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Gösterme sıfatları-renkler-kişisel eşyalar | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | 5N1K soruları-kişisel detaylarla ilgili konuşma | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
7 | Rakamlar-insanları ve sahip olduklarını tanımlama-tekrar | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hoşlandığımız ve hoşlanmadığımız şeyler-geniş zaman | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Müzik türleri-sevdiğimizi/sevmediğimizi ifade eden sözcükler | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Teklifte bulunma-geniş zaman | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması |
12 | Boş zaman aktiviteleri-günler | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Soru-Cevap |
13 | Can/can’t yapısı-Yapabileceğimiz/yapamayacağımız şeylerle ilgili konuşma | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Yeteneklerimizle ilgili konuşma | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Tekrar | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |