Genel Bilgi
Kod | TBP143 |
Ad | Matematik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gönül AKÇA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Gönül AKÇA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere fonksiyonları, fonksiyon türlerini, limiti, cebirsel fonksiyonların türevlerini, türevin uygulamalarını, üstelve logaritmik fonksiyonları, trigonometrik fonksiyonları, Lhopital kuralıve Taylor formülünü kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste fonksiyonlar, fonksiyon türlerin, limit, cebirsel fonksiyonların türevleri, türevin uygulamaları, üstelve logaritmik fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar, Lhopital kuralıve Taylor formülü anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
GENEL MATEMATİK 1 Palme Yayıncılık - Akademik Kitaplar Mustafa Balcı
Notlar
Matematiksel Yöntemler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayı kümelerinin çeşitlendirip tanır. |
ÖÇ02 | Fonksiyon kavramı ve türlerini tanır. |
ÖÇ03 | Trigonometrik fonksiyonları tanır. |
ÖÇ04 | Limit kavramı ve limit teoremlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Süreklilik kavramıve süreklilik teoremlerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Türev ve geometrik anlamını kavrar. |
ÖÇ07 | Türev alma kurallarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sayılar, Rasyonel ve Gerçel Sayılar Sayı Ekseni | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Aralıklar , Sıralama ve Eşitsizlikler | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Mutlak değer ve Mutlak değerli eşitsizlikler | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Fonksiyon kavramı, tanım ve değer kümeleri bulma ve fonkiyon çeşitleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Artan azalan fonksiyonlar, ters fonksiyonlar | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Trigonometrik fonksiyonlar | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Limit kavramı ve limitin bazı özellikleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Yanlı limitler | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sonsuz ve sonsuzda limitler | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Süreklilik kavramı ve Sürekli fonksiyonlara örnekler | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Süreklilik ile ilgili bazı teoremler | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Süreksizlik tipleri | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Türev, teğetin eğimi. | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Türev alma kuralları ve problemler | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |