Genel Bilgi
Kod | TBP233 |
Ad | Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. EMRAH YENİLMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. EMRAH YENİLMEZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilere bilgi ve iletişim teknolojilerinin temelleri, ofis uygulamaları, İnternet ve Web uygulamaları, bilgi tarama ve değerlendirme, sosyal ağlar ve öğrenme sistemleri konularında bilgi ve deneyim kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste, bilgisayarlar, bilgisayar bileşenleri, işletim sistemleri, ofis yazılımları, İnternet ve Web uygulamaları, sosyal medya ve mesleki ağlar ve öğrenme sistemleriyle ilgili konular sunulmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Office 2010 Programların Kullanımı Ders Notları
Notlar
Office 2016 Programların Kullanımı Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgi ve iletişim teknolojileriyle ilgili temel terim ve kavramları anlama |
ÖÇ02 | Bilgi ve İletişim Teknolojisi araç ve sistemlerini kullanma |
ÖÇ03 | Ofis otomasyon (belge, hesaplama tablosu, sunu, grafik, veritabanı) uygulamalarını kullanma |
ÖÇ04 | İnternet servisleri ve uygulamalarını kullanma |
ÖÇ05 | Sosyal ağlara katılım ve kullanma |
ÖÇ06 | Öğrenme sistemleri ve kaynaklarına erişim ve kullanma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilişime Giriş, Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Tarihçesi | Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Bilgisayar Donanımı, CPU ve Çevre Birimleri | Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yazılım ve Programlama | Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İşletim Sistemlerine Giriş - Kurulum, Dosya ve Klasörler | Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İşletim Sistemi - Sistem Ayarları, Donanım ve Yazılım Ekleme | Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İşletim Sistemi - İleri sistem ayarları, zamanlanmış görevler, sistem optimizasyonu | Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ofis uygulamaları - Kelime işlemciler | Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Ofis uygulamaları - Hesaplama Tabloları | Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ofis uygulamaları - Sunum Hazırlama | Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İnternet ve Webe Giriş | Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | E-posta yönetimi, Dosya Taşıma işlemleri | Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Arama Motorları, Veritabanları | Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sosyal Ağlar | Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Öğrenme Sistemleri | Ders kitaplarında ve İnternette basılı ve/veya elektronik kitaplarda konu hakkındaki bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |