Genel Bilgi
Kod | TBP224 |
Ad | Akıllı Tarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SAİT MUHARREM SAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüzde tarım sektörü; gelişen teknolojinin etkisiyle büyük bir dönüşüm içinde olup, tarım sektörünün geleceği, teknolojik uygulamalar ile şekillenmektedir. Tarımın teknolojik dönüşüm sürecini incelemek, özellikle günümüzdeki mevcut uygulamaların daha net ortaya konulabilmesi ile mümkün olabilmektedir. Günümüz iletişim teknolojilerinin akıllı tarım sistemlerinde kullanımı ve gelişen teknolojilerin tarımsal üretimle bütünleştirilerek kullanılması irdelenmektedir. Öğrencilerin akıllı tarım konusunda bilgilendirilmeleri ve temel uygulama örnekleri ile bir altyapı oluşturulması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Akıllı Tarımda kullanılan kablosuz iletişim teknolojileri sistemlerinin tanıtılması; Tarımda dijital dönüşüm ve akıllı tarım uygulamalarının öğrenilmesi; Akıllı Tarım uygulamaları için gerekli sensör, donanım ve teknolojilerin tanıtılması; Akıllı Tarım teknikleri uygulanarak gübre ve ilaç gibi kimyasal giderlerinin azaltılması, bu kullanımların azaltılarak çevrenin korunması, yüksek miktarda ve kaliteli ürün sağlanması, işletme ve yetiştiricilik kararları için daha etkin bir bilgi akışının sağlanması ve tarımda kayıt düzeninin oluşturulması; Ülkemizde ve dünyadaki akıllı tarım uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Des notları
Notlar
İlgili ders notları ve kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akıllı tarım kavramını ve bileşenlerini tanımlar |
ÖÇ02 | Kablosuz iletişim sistemlerini açıklar |
ÖÇ03 | Akıllı Tarım sistemlerini kullanarak tarımsal üretimdeki girdi maliyetlerini düşürür |
ÖÇ04 | Daha az kimyasal kullanarak çevrenin korunmasına katkı sağlar |
ÖÇ05 | Akıllı tarım uygulama teknolojileri konusunda bilgi verir |
ÖÇ06 | Türkiyede ve Dünyadaki akıllı tarım sistemleri konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Herhangi bir konu hakkında değişik sunular hazırlar |
ÖÇ08 | İnternet, Arama motorları ve E-posta kullanımını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Akıllı Tarıma genel bir bakış, Akıllı Tarımın Prensipleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tarımın Gelişim Aşamaları (Tarım 1.0, Tarım 2.0, Tarım 3.0, Tarım 4.0) | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Akıllı Tarımın Faydaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Akıllı tarım sistemlerinde kullanılan iletişim teknolojilerinin tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Akıllı tarım sistemlerinde kullanılan iletişim teknolojilerinin altyapılarının açıklanması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tarımda dijital dönüşüm sistemlerinde kullanılan sensör ve modüllerin tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Akıllı Tarım Uygulamaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sürücüsüz Traktörler ve Otonom Tarım Araçlarının tanıtılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Akıllı tarımda Drone ve İHA Kullanımı | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Akıllı Sulama ve Gübreleme Sistemleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Akıllı Seralar ve Çiftlik Yönetim Sistemleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Akıllı Tarım uygulamalarında Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Kullanılması | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Nesnelerin İnterneti Kavramı ve Uygulama Örnekleri | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Türkiyede ve Dünyada Akıllı Tarım Uygulamaları | Kaynakların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |