Genel Bilgi
Kod | TBP226 |
Ad | Enerji Bitkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Enerji tarımı ve biyoyakıt üretiminin temel kavram ve prensiplerini öğrenir.
Dersin İçeriği
Bu ders; enerji tarımının temel kavramlarını ve çevresel etkilerini, biyoyakıt türlerini, enerji bitkilerinden biyokütle üretiminde kalite kriterlerini, enerji bitkisi olarak kullanılan tarla bitkilerinin ve potansiyel enerji bitkisi türlerinin bitkisel özellikleri ve yetiştirme tekniklerini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Enerji Bitkileri ve Biyoyakıt Üretimi
Notlar
Perennial grasses for bioenergy and bioproducts
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enerji tarımı, biyoyakıt üretimi ve kullanımının iklim değişikliği ile mücadele açısından önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Sürdürülebilir biyodizel, biyoetanol, biyogaz, ve biyokütle enerjisi üretiminin temel prensiplerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Tatlı sorgum, miskantus, dallı darı, yumrulu kanyaş gibi enerji bitkilerinin bitkisel özellikleri ve adaptasyon yetenekleri konularını kavrar. |
ÖÇ04 | Üretilmesi amaçlanan biyoyakıt türüne uygun tür seçimi ve yetiştirme tekniklerini bilir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fosil yakıt türlerinin güncel rezerv durumları ve fosil yakıt tüketiminin küresel iklim değişikliği ile ilişkisi, küresel iklim değişikliğinin olumsuz etkileri | Anlatım Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İklim değişikliği ile mücadelede biyoyakıtların önemi, biyoyakıtların tarihçesi ve biyoyakıt türleri | Anlatım Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Biyodizel | Anlatım Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Biyogaz | Anlatım Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Biyoetanol | Anlatım Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Biyokütle (Katı biyoyakıt) | Anlatım Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Mısır | Anlatım Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sorgum | Anlatım Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Çok yıllık buğdaygillerin önemi | Anlatım Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Şeker kamışı | Anlatım Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Miskantus ve dallı darı | Anlatım Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kargı kamışı ve yem kanyaşı | Anlatım Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yumrulu kanyaş ve yüksek otlak ayrığı | Anlatım Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Diğer potansiyel türler | Anlatım Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |