Genel Bilgi
Kod | TBP232 |
Ad | Bitki Koruma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ÖNELGE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. KAMİL KARUT (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki Koruma açısından ekonomik öneme sahip bitki hastalık etmenlerinden fungusları, bakterileri, virüslerive benzeri patojenleri öğretir, bunların bitkide oluşturduğu simptomolojikyapıları tanıtır, paraziter yabancı otları öğretir, bunlarla mücadele yöntemleri hakkında genel bilgiler kazandırır. Öğrenciaynı zamanda bu derste zararlı tanımını, böcekleri, bunları diğerarthropodlardan ayırmayı, böceklerin genel morfolojisinive başkalaşımını öğrenecektir. Daha sonra ekonomikanlamda zarar yapan önemli böcektakımlarıve bazı önemli familyalar hakkında bilgiverilecektir. Böceklerinmücadelesinde kullanılan yöntemlerayrıntılı olarakanlatılacaktır. Bu sayede öğrenci ekonomik entomoloji hakkında genel bilgi sahibi olacaktır.
Dersin İçeriği
Bitkilerde hastalık oluşturan patojenlerin tanıtımı.Bitki hastalıklarının tarımsal,ekonomikve sosyal öneminin tanıtılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları,Slayt gösterimi
Notlar
bitki koruma kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Böceklerin morfolojisini, başkalaşımını, üreme ve gelişmesini öğrenir, deneyim kazanır |
ÖÇ02 | Hastalık etmenlerininmikroskopikyapılarını, simptomolojisini, zarar şeklinive mücadelesi hakkında genel bilgilerikavrar |
ÖÇ03 | Böcekler üzerinde beslenen önemli doğal düşmanları öğrenir |
ÖÇ04 | Böcekler ile savaşta kullanılanmücadele yöntemleri hakkında bilgive deneyim kazanır |
ÖÇ05 | Hastalıklarla savaşım,yapılan uygulamalar,ekonomik ve sosyal anlamda önemli hastalıkları öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fitopatolojinin tanımı, tarihçesive çalışma alanları | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
2 | Bitkilerde hastalıkyapan canlıve cansız etmenler (Etiyoloji) | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Anlatım |
3 | Paraziter hastalık döngüsü ve dönemleri | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
4 | Bitkilerde hastalık yapan viroid ve virüslerin genel özellikleri, simptomlarıve mücadele yöntemleri | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Bitkilerde hastalıkyapan bakterilerin genel özellikleri, simptomlarıve mücadele yöntemleri | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bitkilerde hastalıkyapan fungusların genel özellikleri, simptomlarıve mücadele yöntemleri | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yabancı otlar, genel özelliklerive mücadele yöntemleri | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitki Koruma nedir Çalışma Konuları nelerdir, ZararlıTanımı, Zararlılar ile Savaşımın Önemive Tarihçesi, Bitkilerde Zarar Oluşturan Etmenler | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Böceklerde Üreme, Böceklerde Gelişme, Başkalaşım, Larva ve Pupa Tipleri | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Bitki Koruma Açısından Önemli BöcekTakımlarının Tanınmasıve Kültür Bitkilerinde Zararlı Olan Önemli Böcekve AkarTürleri | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Akarlar, Nematodlar, Salyangoz ve DiğerZararlılar | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Bitki Zararlılarına KarşıSavaşYöntemleri, Yasal, Kültürel, Fiziksel, Biyotekniksel Savaş | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kimyasal Savaş | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Biyolojikve entegre savaş Entomolojikısmından sınav | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Verilen notlar,Kaynak kitaplar,Power point sunumlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |