TBP314 Tarım ve Çevre

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBP314
Ad Tarım ve Çevre
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çevre sorunlarına neden olan unsurlar açıklanacak, doğal kaynakların aşırı tüketilmesinin nedenleri üzerinde durulacaktır. Tarımsal üretim üzerine olumsuz etkide bulunan iklim değişiminin boyutları nedenleri açıklanacaktır.

Dersin İçeriği

İklim değişikliğinin neden olduğu sorunların tarıma olan olumsuz etkilerini ve tarımsal üretim uygulamalarının çevre kirliliğine neden olan unsurları ve sürdürülebilir tarım teknikleri açıklamaktır.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul yok

Kaynaklar

İklim değişikliği ve küresel ürün verimliliği • 2000

Notlar

Büyük Menderes Havzası 3. Tarım ve Çevre Sempozyumu, 2-4 Eylül 1998, Söke, Aydın 288 s.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarım ve Çevre Etkileşimi kavramlarına Giriş
ÖÇ02 Sera Gazları ve Kaynakları
ÖÇ03 Yerel ve Küresel Ölçekte Gelecekteki İklim Değişimi
ÖÇ04 Bitkisel Verimlilik Tepkileri Anlamak
ÖÇ05 İklim Değişimine çayır meraların Tepkileri


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ders içeriğinin tartışılması Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İklim değişimi ve küresel bitkisel verimliliğe bir bakış Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 İklim değişimleri; inceleme metotları Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Geçmiş iklim değişimleri; sera gazlarının Rolü, Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Gelecek iklim değişimi, iklim modellerinin tanımlanması Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Sera gazları salımına tarımın katkıları ve geriletme seçenekleri ve bu konu hakkında ödev verilecektir Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 İklim değişimine yol açan etmenlerin interaktif etkileri; ozon, ultraviyole, sülfürdioksit karbondioksit Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İklim değişimine bitki ekosistemlerinin tepkisi: Tahıllar: Buğday Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 İklim değişimine bitki ekosistemlerinin tepkisi: Yem bitkileri ve çayır meralar. Ders notunun ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Ara sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 İklim değişimine bitki ekosistemlerinin tepkisi: Endüstri bitkileri: Pamuk, Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 İklim değişimine bitki ekosistemlerinin tepkisi: Endüstri bitkileri, Kök ve Yumru Bitkileri Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 İklim değişimine bitki ekosistemlerinin tepkisi: : Sebzeler Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sera gazı emisyonları, Türkiye ve diğer ülkeler arasında karşılaştırma Ders notunun ilgili bölümleri ve yardımcı kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2024 05:43