Genel Bilgi
Kod | MU451 |
Ad | Yaz Stajı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ÖZGÜL GÖRMÜŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bölüm öğrencilerine öğrendiklerini uygulama ve mesleki becerisi kazandırmak
Dersin İçeriği
Tarla Bitkileri alanındaki farklı çalışma konularının ve yürütülen bilimsel çalışmaların tanıtımı, laboratuvar ve arazi çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
Tarla bitkileri alanında yürütülen çalışmaların araştırılması
Kaynaklar
Tarla Bitkileri alanında üretilmiş makale, kitap bölümleri ve ders notları.
Notlar
Tarla Bitkileri alanında üretilmiş makale, kitap bölümleri ve ders notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarla Bitkileri yetiştiriciliği konusunda, ekim işlerini bilir. |
ÖÇ02 | Tarla Bitkileri yetiştiriciliği konusunda, bitkilerin gelişme dönemlerini bilir. |
ÖÇ03 | Tarla Bitkileri yetiştiriciliği konusunda, hasat işlerini bilir. |
ÖÇ04 | Tarla Bitkileri yetiştiriciliği konusunda, bitkilerin çevreye duyarlı olduğu kritik dönemleri bilir. |
ÖÇ05 | Bazı Tarla Bitkilerinde ıslah uygulamalarını bilir. |
ÖÇ06 | Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde disiplinler arası çalışma yürütebilir. |
ÖÇ07 | Tarla bitkilerinde iklim değişikliğinin olumsuz etkilerini bilir. |
ÖÇ08 | Tarla bitkilerinde verim ve bileşenlerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarla Bitkileri Bölümünün tanıtımı | Sorumlu yöneticiden önemli ve gerekli bilgileri alır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
2 | Tarla Bitkileri bölümü araştırma ve deneme alanının tanıtımı | Sorumlu yöneticiden önemli ve gerekli bilgileri alır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Moleküler Genetik Laboratuvarı çalışma konuları hakkında bilgi ve uygulamalar | Sorumlu yöneticiden önemli ve gerekli bilgileri alır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
4 | Bitki Analiz Laboratuvarı çalışma konuları hakkında bilgi ve uygulamalar | Sorumlu yöneticiden önemli ve gerekli bilgileri alır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney / Laboratuvar |
5 | Ekofizyoloji Laboratuvarı çalışma konuları hakkında bilgi ve uygulamalar | Sorumlu yöneticiden önemli ve gerekli bilgileri alır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
6 | Yemeklik Tane Baklagiller Laboratuvarı çalışma konuları hakkında bilgi ve uygulamalar | Sorumlu yöneticiden önemli ve gerekli bilgileri alır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
7 | Tıbbi Bitkiler Analiz Laboratuvarı çalışma konuları hakkında bilgi ve uygulamalar | Sorumlu yöneticiden önemli ve gerekli bilgileri alır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Tıbbi Bitkiler Analiz Laboratuvarı çalışma konuları hakkında bilgi ve uygulamalar-II | Sorumlu yöneticiden önemli ve gerekli bilgileri alır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Hücre ve Doku Kültürü Laboratuvarı çalışma konuları hakkında bilgi ve uygulamalar | Sorumlu yöneticiden önemli ve gerekli bilgileri alır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
11 | Staj yaptığı özel şirket veya devlet kurumunda arazi ve laboratuvar çalışmalarına katılım ve bunların bizzat yapılması | Sorumlu yöneticiden önemli ve gerekli bilgileri alır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
12 | Staj yaptığı özel şirket veya devlet kurumunda arazi ve laboratuvar çalışmalarına katılım ve bunların bizzat yapılması-II | Sorumlu yöneticiden önemli ve gerekli bilgileri alır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
13 | Endüstri Bitkileri alanında yürütülen denemelerin tanıtılması | Sorumlu yöneticiden önemli ve gerekli bilgileri alır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Tahıllar grubunda yürütülen denemelerin tanıtılması | Sorumlu yöneticiden önemli ve gerekli bilgileri alır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Çayır-mera yem bitkileri ve Baklagiller alanlarında yürütülen denemelerin tanıtılması | Sorumlu yöneticiden önemli ve gerekli bilgileri alır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
AKTS | 5 AKTS |