TBP415 Çayır Mera Islahı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBP415
Ad Çayır Mera Islahı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. HASAN BEYTULLAH DÖNMEZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. HASAN BEYTULLAH DÖNMEZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenci Çayır-Mera ekosistemlerinin geliştirilme prensipleri ve yöntemlerini öğrenir

Dersin İçeriği

Çayır mera ekosistemlerinin ekonomik önemi ve sağladığı yararlar, çayır mera ıslahı programlarının planlanması, çayır meralarda yabancı otların yaygınlaşma nedenleri ve kontrol altında tutulması için gereken önlemler, bozulan çayır ve meraların yeniden tohumlama teknikleri, uygun tohum karışımlarının hazırlanması, ıslah edilen çayır meraların amenajman prensipleri, çayır-meraların gübreleme teknikleri, çayır meralarda böcek ve zararlılarla savaşım yolları, diğer özel mera ıslahı yöntemleri, çayır mera amenajmanında kullanılan tesis ve barınaklar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hatipoğlu, R. 2010. çayır-Mera ıslahı ders Notları

Notlar

Bakır, Ö.1985. Çayır ve Mer'a Islahı, Prensip ve uygulamalar.Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 947, Ders Kitabı: 272. Altın, M., Gökkuş, A. ve Koç, A. 2005. Çayır-Mera Islahı. T.C Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tarımsal Üretim Geliştirme Genel Müdürlüğü Çayır-Mera Yembitkileri ve Havza Geliştirme Daire Başkanlığı, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çayır-mera ekosistemlerinin uygun geliştirilme yöntemlerinin seçilme esaslarını bilir
ÖÇ02 Merada otlatmanın düzenlenmesi yöntemiyle ıslah esaslarını bilir
ÖÇ03 Çayır-meralarda yabancı ot mücadelesinin esaslarını bilir
ÖÇ04 Çayır-meralarda gübrelemenin esaslarını bilir
ÖÇ05 Çayır-meralarda yeniden tesisin esaslarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 4
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çayır-mera ekosistemlerinin yapı ve işlevleri Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Çayır-mera ıslahının tanımı Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Çayır-mera ıslahının esasları Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Otlatmanın düzenlenmesi yoluyla mera ıslahı Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Çayır-meralarda gübrelemenin esasları Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Çayır-meralarda gübreleme Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Çayır-meralarda yabancı ot kavramı ve çayır-mera yabancı otlarının sınıflandırılması Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav için hazırlık yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Meralarda ıslah metodu olarak yakma Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Çayır-meralarda toprak ve su muhafaza yöntemleri Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Otlatmayı kolaylaştırıcı mera tesis ve yapıları Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Çayır-meralarda suni tohumlamanın esasları Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Çayır-meralarda suni tohumlama uygulamaları Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Kontrollü yakma Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Çayır-meralarda bakım işlemleri Konunun ders notundan ve kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2024 05:43