TBP426 Bilimsel Eser Sunum Teknikleri

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBP426
Ad Bilimsel Eser Sunum Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FARUK TOKLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilimsel ve teknik bilgiler hazırlamak ve etkili şekilde sunar, belge ve sunulara biçim verir.

Dersin İçeriği

Bilim ve araştırmanın tanımlanması, literatür tarama, sözlü sunum hazırlama, poster hazırlama,

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Day, R.A.. 2004. Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. (Çev. G. Altay). Tübitak Yayınları.

Notlar

Cebeci, S., 2018. Bilimsel araştırma ve yazma teknikleri . Alfa Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel sunu çeşitlerini ve özelliklerini öğrenir.
ÖÇ02 Bilimsel sunu hazırlama aşamalarını kavrar
ÖÇ03 Bilimsel sunudaki görsel özellikler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Powerpoint sunusu hazırlamayı öğrenir
ÖÇ05 Bilimsel sunumun yapılması sırasında dikkat edeceği hususları öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim ve araştırma nedir Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bilimsel iletişim yolları Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Literatür tarama, arama motorlarının kullanılması, Çukurova Üniversitesi Merkez Kütüphanesinden faydalanma Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sözlü sunum hazırlama Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Poster sunum hazırlama Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Mezuniyet tezi nasıl yazılır Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Makale yazımında başlık, anahtar kelime ve özet Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Makalede materyal ve yöntem bölümü nasıl yazılır Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Makalede sonuçlar bölümü nasıl yazılır Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Makalede tartışma bölümü nasıl yazılır Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kaynaklar listesi nasıl yazılır Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Öğrencilerin uygulamalı sunu yapması Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Öğrencilerin uygulamalı sunu yapması (2) Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Öğrencilerin uygulamalı sunu yapması (3) Öğretim elemanı tarafından önerilen kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları (2) Tüm notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2024 05:43