Genel Bilgi
Kod | INS298 |
Ad | Betonarme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Ümit Yaşar BAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Betonarmeyi oluşturan malzemelerin davranış ilkeleri ve betonarme ile ilgili hesaplama teknikleri konusunda yeterlilik kazanılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Betonarmenin tanımlanması ve semboller, Betonarmenin uygulama alanları, avantajları ve dezavantajları, Betonarme yapılara ilişkin yönetmelikler ve standartlar, Betonarmeyi oluşturan malzemeler, beton ve donatının özellikleri, Taşıyıcı sistem seçimi, Temel çeşitleri (Tekil temel seçim ilkeleri, hesapları ve detay çizimleri), Temel çeşitleri (Sürekli temel seçim ilkeleri, hesapları ve detay çizimleri), Temel çeşitleri (Radye temel seçim ilkeleri, hesapları ve detay çizimleri), Yapılara etkiyen yükler, Kesit Hesapları (Normal kuvvet, eğilme momenti, kesme kuvveti, burulma momenti etkisi), Kolonlar, kolonların betonarme hesapları, Kirişler, kirişlerin betonarme hesapları, Döşemeler, döşemelerin betonarme hesapları, Perde duvarlar ve merdivenler, perde duvarlar ve merdivenlerin betonarme hesapları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları, Öğr.Gör. Ümit Yaşar BAL
Notlar
Ersoy, U., Özcebe, G. 2012. Betonarme. Evrim Yayınevi, 3. Basım, 2012.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Betonarme genel tanımı ve elemanlarını açıklar |
ÖÇ02 | Betonarme döşemelerin statik hesaplarını ve tasarımını açıklar |
ÖÇ03 | Betonarme kirişlerin statik hesaplarını ve tasarımını yapar |
ÖÇ04 | Betonarme kolonların statik hesaplarını ve tasarımını yapar |
ÖÇ05 | Betonarme temel elemanların statik hesaplarını ve tasarımını yapar |
ÖÇ06 | Betonarme yapıların özelliklerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi doğrultusunda modern yöntemleri uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı işletmesi ve uygulama süreçleri ile yapı metraj ve maliyetini ortaya çıkarabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kalite, standart ve standardizasyon kavramları, üretimde kalite kontrolü ile şantiye yönetimi ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda sorumluluk alma, etkin çalışma becerisine ve özgüvene sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ile Mesleki İngilizce'yi iyi kullanabilme ve ayrıca etkili iletişim kurabilme becerisi sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş hayatında; çevre bilinci, iş sağlığı ve güvenliği ile mesleki etik sorumluluğuna sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beton ve Betonarme Beton dayanımı, Beton sınıfları Betonarme çeliği ve özellikleri , Betonarmenin iyi ve kötü yönleri , Betonarme davranış ilkeleri, Betonarme yapı elemanları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Betonarme çeliği ve özellikleri, Betonarmenin iyi ve kötü yönleri, Betonarme davranış ilkeleri, Betonarme yapı elemanları, Yönetmelik şartları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Döşeme tasarımı, Döşemelerde Standart sınırlamalar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kirişlerin Statik hesapları: Betonarme kirişler | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kiriş yükleri ve kirişlerin statik analizi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kirişlerde boyutlandırma ilkeleri ve kirişlerde donatı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Donatı detayları ve kirişlerin yönetmelik sınırları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Betonarme kolon | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kolon çeşitleri ve kolon yükleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kolon Tasarımı: Kolonlarda boyutlandırma ilkeleri ve kolonların yönetmelik sınırları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kolonlarda donatı ve detayları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Temel yükleri: Temellerin boyutlandırılmasında esas alınan yükler, betonarme temellerin sınıflandırılması, standart ve yönetmeliklere göre boyutlandırılması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Temel Tasarımı: Zemin taşıma kapasitesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Temel boyutlandırma: Temel donatı hesabı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |