Genel Bilgi
Kod | IN226 |
Ad | Proje Etüdü ve Uygulaması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Ümit Yaşar BAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Öğr. Gör.Dr. AHMET YÜCEL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. Ümit Yaşar BAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere proje etüdü ve uygulama aşamalarındaki temel bilgi ve becerilerin verilerek inşaat teknolojisi ile ilgili bir projenin her aşamasını tamamlayabilme yeterliliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Proje fizibilite (yapılabilirliği) çalışmaları, projenin tasarlanması ve onay alması, proje planlaması, projelerin yürütülmesi (uygulanması) ve kontrol, projenin bitirilmesi ve teslimi, mimari projelerin incelenmesi, statik projelerin incelenmesi, tesisat projelerinin incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu, Öğr.Gör. Ümit Yaşar BAL
Notlar
Merritt, F.S., Loftin, M.K., Ricketts, J.T. 1995. Standard handbook for civil engineers, Mcgraw Hill.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje fizibilitesini açıklar. |
ÖÇ02 | Tespit edilen proje için iş programı hazırlamayı bilir. |
ÖÇ03 | İş programına uygun yöntem ve kaynakları tespit eder. |
ÖÇ04 | Proje ile ilgili literatür taraması yapar |
ÖÇ05 | İş programına göre proje aşamalarını (hesap/teori/deneysel) yürütmeyi açıklar |
ÖÇ06 | Çalışma hedeflerine göre hesap, tablo, grafik çalışmalarını yapar. |
ÖÇ07 | Yapılan çalışmanın bilgisayar çıktılarını alıp, dosyalama işlemini yapabilmeyi açıklar |
ÖÇ08 | Tamamlanmış projenin sunumunu yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için kullanır. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi doğrultusunda modern yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı işletmesi ve uygulama süreçleri ile yapı metraj ve maliyetini ortaya çıkarabilme becerisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kalite, standart ve standardizasyon kavramları, üretimde kalite kontrolü ile şantiye yönetimi ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda sorumluluk alma, etkin çalışma becerisine ve özgüvene sahiptir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini yeniler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ile Mesleki İngilizce'yi iyi kullanabilme ve ayrıca etkili iletişim kurabilme becerisi sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş hayatında; çevre bilinci, iş sağlığı ve güvenliği ile mesleki etik sorumluluğuna sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje Konusu | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | İhtiyaç Analizi | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | İş Programı | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Kaynak Araştırması | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Veri toplama | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Proje seçimi | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Proje başlangıcı | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Genel hatlarıyla projenin ortaya konulması ve ilk sunumu | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje eksikliklerinin tamamlanması | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Projenin kontrol için tekrar sunulma aşamasına nasıl getirileceği | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Proje son kontrol aşamaları | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje sunumu | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje Dosyalama | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Projelerin Teslimi | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,72 | ||
AKTS | 3 AKTS |