Genel Bilgi
Kod | AB203 |
Ad | Sporda Yönetim ve Organizasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HARUN TOSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HARUN TOSUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, sporda yönetim ve organizasyonla ilgili temel bilgi ve kavramların öğrenilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği
Yönetici ve spor yöneticisinin tanımı, özellikleri ve liderlik teorileri, Yönetim biliminin gelişimi, spor organizasyonlaının hazırlanması ve düzenlenmesi, ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sporda Yönetim ve Organizasyon Mehmet CANKALP
Notlar
Spor Organizasyonlarının Planlanması ve Yönetimi Dr.Velittin BALCI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
ÖÇ02 | Türkiye 'deki spor yönetim yapısını açıklar. |
ÖÇ03 | Yönetici ve spor yöneticisinin tanımları ve özelliklerini ve liderlik teorilerini açıklar. |
ÖÇ04 | Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarını inceler |
ÖÇ05 | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar. |
ÖÇ06 | Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
ÖÇ07 | Spor yönetimini oluşturan unsurları açıklar. |
ÖÇ08 | Uluslararası spor organizasyonlarının hazırlanmasını ve düzenlenmesini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yönetim ve örgüt tanımları | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türkiye' de spor yönetimi | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Spor Organizasyonları | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Spor organizasyonlarının amacı | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Spor organizasyonlarının planlanması | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Spor organizasyonlarının temel unsurları | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Spor organizasyonlarında kurulması gereken komiteler | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | İlgili Kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Spor organizasyonu yönetimini oluşturan unsurlar | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Spor organizasyonlarında tertip komitesinin görev ve yetkileri | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Spor organizasyonlarının aşamaları | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Uluslararası spor organizasyonları | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uluslararası spor organizasyonlarının hazırlanması ve düzenlenmesi | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Uluslararası spor organizasyonlarının planlanması | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar | İlgili Kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |