AE302 Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Atletizm)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AE302
Ad Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Atletizm)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; Atletizmdeki koşular, çekiç atma, cirit atma, üç adım atlama, sırıkla yüksek atlama öğretimi. Dekatlon- heptatlon hakkında bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği; Uzun mesafe koşuları. Kısa mesafe koşuları Yüksek atlama. Uzun atlama. Gülle atma. Disk atma ve sportif yürüyüş branşlarının teknik, taktik ve yarışma kuralları ile bu braşların uygulamalarından oluşmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Sürat,Çeviklik,Çabukluk Antrenmanı Lee. E. Brown, Vance A. Ferrigno ikinci basım 2022 2. Metin DEMİR.,ATLETİZM koşular, atlamalar, atmalar. Nobel yayıncılık. ISBN: 9786053208822 Demirci, A. (2022). Atletizm öğretimi (Geliştirilmiş ve gözden geçirilmiş 5. basım). Nobel Akademik Yayıncılık.

Notlar

Orta Okullar İçin Atletizm. Fehime HASLOFCA. Isbn:978-9944-379-77-9 Ağustos 2017


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Atletizm antrenörlüğü alanında koşular, atlamalar, atmalar, sportif yürüyüş ve çoklu branşlarının teknik ve uygulamaları hatırlar.
ÖÇ02 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak hatırlar.
ÖÇ03 Atletizm koşu antrenmanlarının fizyolojik temellerini sıralar.
ÖÇ04 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yapar.
ÖÇ05 Atletizmde kullanılan temel terimleri ve kavramları doğru bir şekilde listeler.
ÖÇ06 Farklı atletizm branşlarında (koşu, atlama, atma, çoklu branşlar) kullanılan teknik becerileri analiz eder.
ÖÇ07 Spesifik branşlara yönelik teknik analiz yapabilme ve hata düzeltme becerisi açıklar. (örneğin, sprint teknikleri, uzun atlama, gülle atma vb.).
ÖÇ08 Farklı dönemlerde (başlangıç, gelişim, yarışma) antrenman yüklemesi yapabilme ve antrenman dönemi planlaması ile ilgili çözümler önerir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dönem antrenmanları (hazırlık-müsabaka) A Genel antrenman bilgisi kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dönem antrenmanları ve özellikleri B Antrenman periyotlaması hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Temel eğitim dönemi antrenmanları Temel eğitim dönemi antrenmanlarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Gelişim dönemi antrenmanları A Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Gelişim dönemi antrenmanları B Gelişim dönemi hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Performans dönemi antrenmanları yüksek atlama Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 performans dönemi antrenmanları Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 performans dönemi antrenmanları C Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Branşa özgü yetenek seçimi A Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Branşa özgü yetenek seçimi B Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Yetenek seçiminde kriter çalışmaları A Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Yetenek seçiminde kriter çalışmaları B Konu hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Örnek antrenman dirilleri A Konu tekrarı Yöntem Seçilmemiş
15 Örnek antrenman dirilleri B konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 05:06