Genel Bilgi
Kod | AE302 |
Ad | Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Atletizm) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; Atletizmdeki koşular, çekiç atma, cirit atma, üç adım atlama, sırıkla yüksek atlama öğretimi. Dekatlon- heptatlon hakkında bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği; Uzun mesafe koşuları. Kısa mesafe koşuları Yüksek atlama. Uzun atlama. Gülle atma. Disk atma ve sportif yürüyüş branşlarının teknik, taktik ve yarışma kuralları ile bu braşların uygulamalarından oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Sürat,Çeviklik,Çabukluk Antrenmanı Lee. E. Brown, Vance A. Ferrigno ikinci basım 2022 2. Metin DEMİR.,ATLETİZM koşular, atlamalar, atmalar. Nobel yayıncılık. ISBN: 9786053208822 Demirci, A. (2022). Atletizm öğretimi (Geliştirilmiş ve gözden geçirilmiş 5. basım). Nobel Akademik Yayıncılık.
Notlar
Orta Okullar İçin Atletizm. Fehime HASLOFCA. Isbn:978-9944-379-77-9 Ağustos 2017
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atletizm antrenörlüğü alanında koşular, atlamalar, atmalar, sportif yürüyüş ve çoklu branşlarının teknik ve uygulamaları hatırlar. |
ÖÇ02 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak hatırlar. |
ÖÇ03 | Atletizm koşu antrenmanlarının fizyolojik temellerini sıralar. |
ÖÇ04 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yapar. |
ÖÇ05 | Atletizmde kullanılan temel terimleri ve kavramları doğru bir şekilde listeler. |
ÖÇ06 | Farklı atletizm branşlarında (koşu, atlama, atma, çoklu branşlar) kullanılan teknik becerileri analiz eder. |
ÖÇ07 | Spesifik branşlara yönelik teknik analiz yapabilme ve hata düzeltme becerisi açıklar. (örneğin, sprint teknikleri, uzun atlama, gülle atma vb.). |
ÖÇ08 | Farklı dönemlerde (başlangıç, gelişim, yarışma) antrenman yüklemesi yapabilme ve antrenman dönemi planlaması ile ilgili çözümler önerir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dönem antrenmanları (hazırlık-müsabaka) A | Genel antrenman bilgisi kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dönem antrenmanları ve özellikleri B | Antrenman periyotlaması hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Temel eğitim dönemi antrenmanları | Temel eğitim dönemi antrenmanlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gelişim dönemi antrenmanları A | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Gelişim dönemi antrenmanları B | Gelişim dönemi hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Performans dönemi antrenmanları yüksek atlama | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | performans dönemi antrenmanları | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | performans dönemi antrenmanları C | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Branşa özgü yetenek seçimi A | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Branşa özgü yetenek seçimi B | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Yetenek seçiminde kriter çalışmaları A | Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yetenek seçiminde kriter çalışmaları B | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Örnek antrenman dirilleri A | Konu tekrarı | Yöntem Seçilmemiş |
15 | Örnek antrenman dirilleri B | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |