AB306 Bilimsel Araştırma Teknikleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB306
Ad Bilimsel Araştırma Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket GK Genel Kültür Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EREN ULUÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. EREN ULUÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Spor Bilimleri alanında araştırma ve proje için konu belirlemesi, ilgili literatürün tanınması, planlama yapılmasını öğretmektir

Dersin İçeriği

Bilim ve araştırma kavramları Bilgi edinme yolları Araştırma çeşit ve yöntemleri Metodoloji Veri kaynakları Araştırmada hata ve kontrol Rapor, tez ve ödev yazmada önemli hususlar Araştırma önerisi Araştırma önerileri için dönüt verme süreci Araştırmanın değerlendirilmesi Hipotez test etme Hipotez test etme Araştırma önerilerine dönüt verme süreci

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

*Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi, Adapazarı. *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424. *Altınkurt, Y., & Püsküllüoğlu, E. I. (2016). Bilim tarihi, sosyoloji ve psikoloji paradigmaları bağlamında eğitim yönetimi. Pegem Atıf İndeksi, 01-33. *Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi John W. Creswell , Vicki L. Plano Clark Çevirmen: Yüksel Dede , Selçuk Beşir Demir Yayınevi : Anı Yayınları

Notlar

*Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi, Adapazarı. *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424. *Altınkurt, Y., & Püsküllüoğlu, E. I. (2016). Bilim tarihi, sosyoloji ve psikoloji paradigmaları bağlamında eğitim yönetimi. Pegem Atıf İndeksi, 01-33. *Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi John W. Creswell , Vicki L. Plano Clark Çevirmen: Yüksel Dede , Selçuk Beşir Demir Yayınevi : Anı Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilim tarihindeki önemli olayları hatırlar.
ÖÇ02 Bilgi, bilim, araştırma yöntemi gibi kavramları hatırlar.
ÖÇ03 Bilimsel araştırmanın aşamalarını listeler.
ÖÇ04 Araştırma problemine hipotezleri açıklar.
ÖÇ05 Bir sorunun çözümünde bilimsel yöntemi kullanır.
ÖÇ06 Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farklılıkları ayırt eder.
ÖÇ07 Bilimsel araştırma yöntemlerinin basamakları arasındaki tutarlılığı analiz eder.
ÖÇ08 Bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini araştırmaya özgü olarak tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim Tarihi. Bilimsel araştırmanın özellikleri ve ölçütleri. Ders kaynaklarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bilimsel araştırmanın önemi ve kavramlar. Ders kaynaklarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Bilimsel araştırmalarda etik ilkeler. Etik ilkeler ile ilgili ön araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Araştırmalarda literatür tarama teknikleri. Online bilgi kaynaklarını araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
5 Araştırmalarda problem durumlarının tanımlanması ve hipotezlerin oluşturulması. Ders kaynaklarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 Araştırmalarda örnekleme yöntemleri. Ders kaynaklarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Bilimsel araştırmalarda ölçme, geçerlilik ve güvenirlilik. Ders kaynaklarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders kaynaklarının okunması. Sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Araştırmalarda yöntem bölümünün alt bölüm başlıkları. Ders kaynaklarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Veri toplama araçları: Anket, gözlem, görüşme. Ulusal Tez Merkezinden araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
11 Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri Ders kaynaklarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Nicel araştırmalarda veri analizi, bulguların yorumlanması ve raporlaştırma. Ders kaynaklarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Tez Yazım Kuralları ve Tezin Bölümlerinin İncelenmesi. Ulusal Tez Merkezinden araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
14 Makale Nedir? Nasıl Hazırlanır ve Makale Bölümlerinin İncelenmesi. "Akademik Google" üzerinden örnek makale incelemesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
15 Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır? Örnek bir Raporun İncelenmesi. "Akademik Google" üzerinden örnek makale incelemesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm ders kaynaklarının ve online kaynakların kullanılarak sınava hazırlanılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm ders kaynaklarının ve online kaynakların kullanılarak sınava hazırlanılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.03.2025 05:54