Genel Bilgi
Kod | AB440 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Masa Tenisi) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Masa tenisi tekniklerinin uygulamalarını sağlamak. Antrenman programların oluşturmalarını sağlamak. Farklı antrenman metotlarını sahada uygulatabilmek. Sporcuların performanslarını değerlendirmelerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Masa tenisi tekniklerin uygulamaları. Antrenman metotları. Sporcu performans analizi. Antrenman programı oluşturulması.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Adım Adım Masa Tenisi 2011-Adana Sunay ATAKAN, Müge ATAKAN Peak Performance Table Tennis 2021 Kevin Finn Table Tennis Tactics for Thinkers 2013 Larry Hodges www.tmtf.gov.tr www.ittf.com
Notlar
Adım Adım Masa Tenisi 2011-Adana Sunay ATAKAN, Müge ATAKAN Peak Performance Table Tennis 2021 Kevin Finn Table Tennis Tactics for Thinkers 2013 Larry Hodges www.tmtf.gov.tr www.ittf.com
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Masa Tenisinde temel vuruşları uygular |
ÖÇ02 | Masa Tenisinde vuruş tekniklerinin öğreniminde basamaklamaları kullanır |
ÖÇ03 | Masa Tenisinde antrenman metotlarını kullanır. |
ÖÇ04 | Masa Tenisinde oyun kurallarını açıklar. |
ÖÇ05 | Karşıdan gelen topun yönünü değiştirir. |
ÖÇ06 | Sporcuların performans analizi yapar |
ÖÇ07 | Tekniklere yönelik antrenman dirilleri yaptırır. |
ÖÇ08 | Teknikleri gelişimine katkı sağlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derskonularının içeriğiniaçıklanması | Kaynak okuma Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Karşılıklı top-spin tekniğin öğrenimiForhand ve Beckhand | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Karşılıklı top-spin tekniğine yönelikkombinasyonlar (Forhand ve Beckhand) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yan top-spin tekniğin öğrenimi (Forhand ve Beckhand) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Yan top-spin tekniğine yönelikkombinasyonlar (Forhand ve Beckhand) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Forhand tekniğin öğrenimi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Forhand Bloktekniğine yönelikkombinasyonlar | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak okuma. Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Beckhand Bloktekniğin öğretimi | Kaynak okuma. Ön araştırma. Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Beckhand Bloktekniğine yönelikkombinasyonlar | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Çoktop çalışmaları (Tekmasa çoktop) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Çoktop çalışması (Çift masa çoktop) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | GörselEğitimi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Görsel Eğitimi ve performans değerlendirme | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tekniklerin birbirleriyle uyumunu değerlendirilmesi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |