UIN102 İngilizce II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları
Kod UIN102
Ad İngilizce II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ŞÜKRÜ ÇETİN İLİN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrencilerin basit bir dil kullanarak özgeçmişi ve yakın çevresi hakkında bilgi verebilmelerine, anlık gereksinimlerini karşılayabilmelerine, bildiği, alışılmış konularda doğrudan bilgi alışverişinde bulunarak basit düzeyde iletişim kurabilmelerine, kişisel, aile, alışveriş, iş ve yakın çevre ile ilgili konularda çok sık kullanılan temel deyimleri ve cümleleri kullanabilmelerini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler A2 düzeyinde İngilizce dilbilgisi ve dört dil becerisini kazanırlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

"Here We Go 2 - Kurs Kitabı" Gülden İlin - Çetin İlin

Notlar

Raymond Murphy, 1994. “English Grammar in Use” (A reference and practice book) - Cambridge University Press, Great Britain


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Basit bir dille öz geçmişi ve yakın çevresini tanımlar
ÖÇ02 Kişisel, aile, gibi gündelik konularda bilgi alışverişinde bulunur
ÖÇ03 Basit, kısa okuma parçalarını yorumlar soruları yanıtlar
ÖÇ04 Kişisel yaşamı, özgeçmişi gibi konularda basit kısa yazılar yazar
ÖÇ05 Dört beceride strateji kullanır
ÖÇ06 Sosyal ortamlarda iletişim başlatır.
ÖÇ07 İngilizceyi Anadil olarak konuşan kişilerin basit düzeydeki konuşma kayıtları üzerine hazırlanmış aktiviteleri yapar.
ÖÇ08 İngilizceyi yabancı/2.dil olarak konuşan kişilerin basit düzeydeki konuşma kayıtları üzerine hazırlanmış aktiviteleri yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel işletmecilik bilgilerini kazanma ve güncel uygulamalarla ilişkilendirme becerisi kazanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Muhasebe ve vergi uygulamaları alanındaki temel teorik bilgilere sahip olur.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki teorik alan bilgilerini güncel uygulamalarda kullanır. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İşyerinde muhasebe ve vergi uygulamaları ile ilgili gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başka alanlarla birlikte takım olarak çalışabilme becerisi kazanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirebilme becerisini elde eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını ve alanı ile paket programları kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki özgüven becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıpları Öğrenciler ilgili konuları gözden geçirmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Soru-Cevap
2 Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıplarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Alıştırma ve Uygulama
3 Eşitlik, farklılık anlamında karşılaştırma yapılarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Geniş zaman Wh- soruları; yetenek anlamında 'can' Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Gösterip Yaptırma
5 Geniş zaman kipi; soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 Şimdiki zaman yapısının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Geçmiş zaman;olumlu ve olumsuz ve soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gelecek zaman kiplerinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
10 Gelecek zaman ile Wh- soruları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Yer bildiren zarflar Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Rol Oynama, Soru-Cevap
12 Geçmiş zaman; düzenli düzensiz fiiler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
13 Geçmiş zaman ; düzensiz filler, soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 Geçmiş zamanın hikayesinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Soru-Cevap
15 Tercih anlamlı kalıpların olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki dersler tekrar edilmelidir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 20
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 20
1. Yıl Sonu Sınavı - 80
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.02.2025 01:33