Genel Bilgi
Kod | MVU235 |
Ad | İşletme-I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. SELMAN TEZEKİCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. SELMAN TEZEKİCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, işletmenin kuruluş aşamaları, kuruluş yeri seçimi, işletme türleri konularında temel bilgi, beceri kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Temel işletme terminolojisi, işletmelerin kuruluşu, çeşitleri, özellikleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çetin Bektaş, İşletme Yönetimi, Beta Yayınları
Notlar
Selman Tezekici: İşletme Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel ekonomik göstergeleri analiz eder |
ÖÇ02 | Girişimcilik kavramını açıklar. |
ÖÇ03 | İş yeri kurma fikrini açıklar. |
ÖÇ04 | İşletmelerin amaçlarını ve çevre ilişkilerini açıklar. |
ÖÇ05 | İş yeri kuruluş aşamalarını açıklar. |
ÖÇ06 | İşletmenin kuruluş yeri seçimini açıklar. |
ÖÇ07 | İşletme çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ08 | İşletmelerde kapasite kullanımını açıklar. |
ÖÇ09 | Piyasa kavramını öğrenir ve rekabet açısından işletmeleri sınıflandırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel işletmecilik bilgilerini kazanma ve güncel uygulamalarla ilişkilendirme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe ve vergi uygulamaları alanındaki temel teorik bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki teorik alan bilgilerini güncel uygulamalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşyerinde muhasebe ve vergi uygulamaları ile ilgili gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Başka alanlarla birlikte takım olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirebilme becerisini elde eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçlarını ve alanı ile paket programları kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki özgüven becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İktisadın Tanımı Kapsamı ve Ekonomik Sistemler | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme |
2 | Temel Kavramlar-1 | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
3 | Temel Kavramlar-2 | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
4 | Girişimcilik Kavramı ve Ortaya Çıkışı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim |
5 | İş Fikri Yaratmak ve İş Planı Hazırlamak | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay |
6 | İşletmenin Amaçları ve Çevre İlişkileri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | İşletmenin Kuruluş Aşamaları | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | ders notlarını gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İşletme Kuruluş Yeri Seçimi | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | İşletmelerin Sınıflandırılması-1 | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | İşletmelerin Sınıflandırılması-2 | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
12 | İşletmelerin Sınıflandırılması-3 | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | İşletmelerde Kapasite Kullanımı-1 | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
14 | İşletmelerde Kapasite Kullanımı-2 | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | KOBİ'lerin Ekonomiye Katkıları | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notlarını gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notlarını gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,92 | ||
AKTS | 3 AKTS |