Genel Bilgi
Kod | AB453 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi III (Kürek) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HARUN TOSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HARUN TOSUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kürek sporunda motorsal becerilerin öğrencilere kazandırılması
Dersin İçeriği
Kürek sporunda ısınma, genel kondisyon, kuvvet,dayanıklılık ve hareketlilik antrenmanları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kürekte Yüksek Performans Türkiye Kürek Federasyonu Yayınları
Notlar
Rowing and Sculling Bill SAYER
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kürek sporunda yapılan genel kondüsyon çalışmalarını yapabilir. |
ÖÇ02 | Dairesel antrenmanı uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Kürek sporunda genel kuvvet antrenmanı yapabilir. |
ÖÇ04 | Kürek sporunda dayanıklılık antrenmanı uygulayabilir. |
ÖÇ05 | Kürek sporunda yıllık planlama, müsabaka,yarış ve geçiş dönemlerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi | ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kürek sporunda Isınma | ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kondisyon antrenmanları | ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kuvvet antrenmanları | ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Dayanıklılık antrenmanları I | ilgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dayanıklılık antrenmaları II | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Hareket, denge ve beceri antrenmanları I | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Antrenman programı hazırlama | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hazırlık dönemi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yarış dönemi I | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yarış dönemi II | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Geçiş dönemi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Etkili antrenörlük | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |