BDNS201 Beden Eğitimi ve Spor Tarihi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNS201
Ad Beden Eğitimi ve Spor Tarihi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL VURAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SİBEL VURAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitime özgü temel kavramlar ve bu kavramların beden eğitimi öğretimiyle ilişkisi, Eğitimi ve Beden Eğitimi öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller. İlgili Öğretim Programının incelenmesi(amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik, v.b.). Ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği

Dünyada ve Türkiye’de Beden Eğitimi ve sporun gelişim süreçlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Spor Liseleri Beden Eğitimi ve Spor Tarihi 9. ve 12. sınıf, MEB. Türk Spor Tarihi H. İşler.

Notlar

Spor Liseleri Beden Eğitimi ve Spor Tarihi 9. ve 12. sınıf, MEB. Türk Spor Tarihi H. İşler. Spor Liseleri Beden Eğitimi ve Spor Tarihi 9. ve 12. sınıf, MEB.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlk çağlarda sporu; orta çağlarda halk tabakasının ve köylülerin vücut alıştırmalarını açıklayabilecek ve analiz edebilecektir.
ÖÇ02 Olimpiyat felsefesini, geçmişten günümüze olimpiyatları analiz edebilecektir ve yorumlayabilecektir.
ÖÇ03 İlk çağlardaki sporu anlayabilecektir, İlk çağlarda beden kültürü ve spor hareketlerini öğrenir, analiz eder, yorumlar ve açıklayabilir.
ÖÇ04 Dünya sporunun tarihsel gelişimi: ilk çağlarda spor; sümerler, asur-babiller, etiler, konularını açıklayabilecek ve yorumlayabilecektir.
ÖÇ05 İslam da spor kültürünü ,Türkler de Avcılık sporunu öğrenir, analiz edebilecektir ve yorumlayabilecektir.
ÖÇ06 Asya da spor ( Çinliler de, Hintliler de, İran da ) kültürünü öğrenir. Eti, Hitit ve Urartu uygarlıklarında spor kültürünü öğrenir, açıklar, yorumlar.
ÖÇ07 Yunanlılar da spor kültürünü öğrenir. Antik Olimpiyatları öğrenir, analiz eder, yorumlar, anlatabilir.
ÖÇ08 Modern olimpiyatları öğrenir, olimpiyatlarda ilkler ve enler konularını öğrenir, analiz eder, yorumlar.
ÖÇ09 Olimpiyatlarda Türkler konusunu öğrenir, Türklerde Spor Kültürünü ( Binicilik) Öğrenir, Türklerde Spor Kültürünü ( Ok atma) Öğrenir, yorumlar, analiz eder, anlatır.
ÖÇ10 Türklerde Spor Kültürünü ( Güreş) Öğrenir. Türkler de Avcılık sporunu öğrenir, anlatır, yorumlar, analiz eder.
ÖÇ11 Türklerde yapılan diğer sporlar ( Çevgan, Beyge, cop oyunu, yağlı direk, kabak, vb.) öğrenir, analiz eder, yorumlar, anlatır.
ÖÇ12 Beden eğitimi ve spordaki disiplinler arasında ilişki kurabilme, spor bilimlerindeki gelişmeleri takip edebilme, anlar, yorumlar, analiz eder.
ÖÇ13 Beden eğitimi ve sporun temel kavramlarını kavrayabilir, Spor bilimleri ile ilgili istihdam alanlarını açıklayabilir, analiz edebilir, yorumlar.
ÖÇ14 Beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimini açıklar, güncel beden eğitimi ve spor yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler açıklar.
ÖÇ15 İlgili kavram/kuramların, gerçek hayattaki muhtemel uygulamalarını tartışır ve sunar. İlgili kavramları/kuramları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dünya sporunun tarihsel gelişimi: ilk çağlarda spor; sümerler, asur-babiller, etiler, Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 mısırlılar, yahudiler, iranlılar, çinliler ve hintlilerde spor Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 yunanlılar, romalılar. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 orta çağda spor; şövalyelik kurumu, orta çağlarda halk tabakasının vücut alıştırmaları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 orta çağlarda köylü tabakasının vücut alıştırmaları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 yeni ve yakın çağlarda spor Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 hümanizim akımı ve yeni çağların doğuşu Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 hümanizim akımı ve yeni çağların doğuşu,soylu kişi akademilerinde beden eğitimi ve spor Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 soylu kişi akademilerinde beden eğitimi ve spor Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 almanyada halk cimnastiğinin kuruluşu, isveç cimnastiği Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 ingilterede sporun gelişmesi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 eski türklerde spor Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 cumhuriyet sonrası spor Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 cumhuriyet öncesi ve sonrası spor Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.02.2025 02:20