Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | BDNZ206 |
Ad | Egzersiz Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Egzersizin insan organizması üzerindeki etkileri ve düzenli olarak yapılan egzersize uyum yanıtları ile ilgili temel bilgileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
İnsan vücudunu meydana getiren hücre, doku organlar ve sistemlerin fonksiyonları, egzersiz esnasında ve sonrasında meydana gelen fizyolojik değişiklikler, değişik sportif aktivitelerde performansı etkileyen fizyolojik faktörler ve düzenli egzersizle ortaya çıkan uyum yanıtları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları 1. Powers KS, Howley TE (2012). Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance. (8th edition) New York: McGraw Hill. 2. Wilmore JH, Costill DL, Kenney WL (2008). Physiology of sport and exercise. Human Kinetics Europe Ltd. 3. Brooks GA, Fahey TD, White TP, Baldwin KM, (2004). Exercise Physiology; Human energetics and its application. (4th edition) New York: McGraw Hill. 4. Katch VL, McArdle WD, Katch FI (2010). Essential Exercise Physiology; 4th (International Edition) Lippincott Williams and Wilkins. 5. ACSM (2012). ACSM?s Advanced Exercise Physiology; (2nd edition) Lippincott Williams and Wilkins. 6. Kraemer W, Fleck S, Deschenes M (2012). Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. (1st edition) Lippincott Williams and Wilkins.
Notlar
Kütüphane veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Egzersizde metabolizmanın nasıl değiştiği hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Besin ögelerinin egzersizde nasıl kullanıldığını tanımlar. |
ÖÇ03 | Aerobik ve anaerobik metabolizmayı açıklar. |
ÖÇ04 | İskelet kası özellikleri ile uyarılma kasılma-eşleşmesi aşamalarını tanımlar. |
ÖÇ05 | Egzersizde solunum sisteminde meydana gelen değişiklikleri açıklar. |
ÖÇ06 | Egzersizde kardiyovasküler sistemde meydana gelen değişiklikleri açıklar. |
ÖÇ07 | Egzersizde maksimal oksijen alımı kavramını tanımlar. |
ÖÇ08 | Anaerobik eşik kavramını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Egzersizde Metabolizma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Besin Ögelerinin egzersizde önemi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Vücut Sıvı Dengesi Ve Egzersiz | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Egzersizde Anaerobik Metabolizma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Egzersizde Aerobik Metabolizma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İskelet Kası ve Egzersiz | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Egzersizin Kas İskelet Sistemi Üzerine Etkisi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ARA SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kas Kuvvetini Etkileyen Faktörler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Egzersizde Solunum Sistemi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Egzersizde Kardiyovasküler Sistem | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Maksimal Oksijen Alımı Kavramı | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Anaerobik Eşik Kavramı | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Performans Testlerinin Yorumlanması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Tekrar | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |