BDNS202 Serbest Zaman Eğitimi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod BDNS202
Ad Serbest Zaman Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin serbest zamanlarını verimli ve bilinçli bir şekilde değerlendirmelerini sağlamak, serbest zaman aktivitelerinin bireysel gelişim üzerindeki etkilerini kavramalarına yardımcı olmak ve aktif bir yaşam tarzını teşvik etmektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği, serbest zamana dair temel kavramlar, serbest zaman eğitimi, serbest zaman eğitiminin önemi, serbest zaman teorileri, serbest zamana katılımın faydaları, serbest zaman aktivite türleri, serbest zaman planlama ve yönetimi gibi konuları kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Karaküçük, S. (2014). Rekreasyon: boş zamanları değerlendirme. Ankara. Erdal Kitabevi.

Notlar

Ramazanoğlu, F., Altungül, O., ve Arzu, Ö.(2004). Sportif Açıdan Rekreasyon Etkinliklerinin Değerlendirmesi. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 3(1), 199-202. Emel, C. (2015). Boş zaman, rekreasyon ve etkinlik turizmi ilişkisi. İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 1-17. Tütüncü, Ö. (2012). Rekreasyon ve rekreasyon terapisinin yaşam kalitesindeki rolü. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 23(2), 248-252.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Serbest zaman ile ilgili temel kavramları açıklar
ÖÇ02 Serbest zaman yönetimini tartışır
ÖÇ03 Serbest zaman yönetimi ile ilgili örnek olayları analiz eder
ÖÇ04 Serbest zaman organizasyonunda planlama ve programlamayı bilir
ÖÇ05 Serbest zaman etkinlikleri düzenler
ÖÇ06 Rekreasyon liderliği yapar
ÖÇ07 Serbest zaman aktivitelerinin fiziksel, zihinsel ve sosyal gelişime katkılarını değerlendirir.
ÖÇ08 Serbest zaman kavramını ve önemini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Dersin ilk haftası için ön hazırlık yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Serbest Zaman Kavramı ve Önemi Serbest zamanın önemini konu alan makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Serbest zamanın bireysel ve toplumsal boyutu Serbest zaman boyutları konulu makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
4 Serbest zamanın sınıflandırılması Serbest zaman türlerini tanıtan video izleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım
5 Serbest Zaman Teorileri Serbest zaman kuramlarını açıklayan makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Serbest zamana duyulan ihtiyacın nedenleri Konu ile ilgilikaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Serbest zaman eğitimi ile genel eğitimin karşılaştırılması Serbest zaman eğitimi temalı video izleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınav Sınav hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Serbest zaman alanları Serbest zaman alanlarını tanıtan video izleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Serbest zaman veTurizm Serbest zaman turizmi konulu video izleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 Serbest Zaman ve Psikolojik Sağlık Serbest zamanın faydaları konulu makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Serbest Zaman Yönetimi ve Planlama Serbest zaman yönetimi konulu makale okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım
13 Serbest zaman etkinliği olarak Fiziksel Aktivite ve Sağlıklı Yaşam Fiziksel aktivitenin önemini anlatan video izleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma, Anlatım
14 Çocuklar için serbest zaman etkinliği düzenleme Çocuklara yönelik serbest zaman etkinliği videoları izleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Anlatım
15 Genel değerlendirme Tüm ders konularının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 04:43