BDNS303 Gönüllülük Çalışmaları

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNS303
Ad Gönüllülük Çalışmaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani sosyal kültürel ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünülürlüğü ve farkındalığı arttırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Yönetim ve organizasyon kavramları; gönüllülük kavramı ve gönüllü yönetimi temel gönüllülük alanları(afet ve acil durum, çevre, eğitim ve kültür, spor, sağlık ve sosyal hizmetler); gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirme ve sahada gönüllü çalışmalara katılım, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında (STK) gönüllü çalışmalara katılı; toplumda risk grupları ve gönüllülük; göçmenler ve gönüllülük

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Gençlik ve Spor Bakanlığı Gönüllülük Çalışmaları dersi yönergesi.

Notlar

Gençlik ve Spor Bakanlığı Gönüllülük Çalışmaları dersi yönergesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi terminolojisini hatırlar.
ÖÇ02 Temel Gönüllülük kavramlarını ayırt eder.
ÖÇ03 Kamu Kurumları ile Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü olarak çalışmalar yapar.
ÖÇ04 Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük konularını sıralar.
ÖÇ05 Göçmenler ve Gönüllülük konularını sıralar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yönetim ve Organizasyon Kavramları ve gönüllülük Gönüllülük hareketi ile ilgili bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
3 Temel Gönüllülük İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar
4 Kamu Kurumları ile Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Çalışmalara Katılım AFAD hakkında araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
5 Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Göçmenler ve Gönüllülük Dünyada göçmenler konusunu araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları A İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları B Saha çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
10 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları C Saha çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları D Saha çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme, Grup Çalışması
12 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları E Saha çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları F Saha çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
14 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları G Saha çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları H Saha çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 01:12