Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | BDNZ310 |
Ad | Raket Sporları(Badminton) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Badminton teknik ve taktiğinin öğretilip uygulanması
Dersin İçeriği
Tüy top ve raketle uyum çalışmaları, bachand ve forhand vuruş teknikleri, el altı ve baş üstü vuruş teknikleri, filede tekler ve çiftler oyun düzeni.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Her Yönüyle Badminton Yrd.Doç.Dr İrfan Gülmez, Badminton Temel Teknikleri ve Öğretimi Selma ve Dr. Melih N. Salman
Notlar
Badminton federasyonu (www.badminton.gov.tr)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Badminton oyun kurallarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Badminton oyununun temel teknik ve taktiğini açıklar. |
ÖÇ03 | Badminton oyununun genel karakteristik özelliğini inceler. |
ÖÇ04 | Badminton sporunda kullanılan malzemeleri açıklar. |
ÖÇ05 | Badminton baş üstü vuruş tekniklerini uygular. |
ÖÇ06 | Badminton oyununun dünyada ve Türkiye'deki gelişimini açıklar. |
ÖÇ07 | Badminton el altı vuruş tekniklerini uygular. |
ÖÇ08 | Sahada oyun taktiği planlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin işlenişi hakkında genel bilgi | Dersle ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Oyun kuralları hakkında bilgi | Oyun kuralları ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Tüy topla uyum çalışmaları | Tüy top uyum çalışmaları ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Raketle uyum oyunları | Raketle uyumla ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Top ve raket birlikte uyum oyunları | Top ve raketle uyumla ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Badminton vuruş teknikleri | Badminton vuruş teknikleri ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | El altı vuruşlar | El altı vuruşları ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Baş üstü vuruşlar | Baş üstü vuruşlar ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Bachand ve forhand vuruşlar | Bachand ve forhand vuruşlar ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Filede oyun | Filede oyun ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Kortta Teklerde oyun düzeni | Tek erkek/ kadın maç videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Kortta Çiftlerde oyun düzeni | Çiftler oyun düzeni ile ilgili maç videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Filede tekli çalışma | Tek erkek/ kadın maç videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Filede çiftli çalışma | Çiftler oyun düzeni ile ilgili maç videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |