Genel Bilgi
Kod | EFMZ409 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL VURAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik ile ilgili kazanmış oldukları bilgi ve becerileri uygulama okullarında bizzat eğitim öğretim faaliyetlerine katılarak deneyim elde etmelerini sağlamak, böylece öğretmenlik bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma; alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Milli Eğitim Müfredat Proğramı. meb.gov.tr
Notlar
Milli Eğitim Müfredat Proğramı. meb.gov.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden Eğitimi öğretmenliği mesleğine hazır olma |
ÖÇ02 | Ögretmenlik meslegine hazir olma |
ÖÇ03 | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği tecrübesi edinme |
ÖÇ04 | Beden eğitimi ve Spor öğretmeni olmayı öğrenme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul deneyimi 1 | Konu hazirligi 1 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
2 | Okul deneyimi 2 | Konu hazirligi 2 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
3 | Okul deneyimi 3 | Konu hazirligi 3 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | Okul deneyimi 4 | Konu hazirligi 4 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
5 | Okul deneyimi 5 | Konu hazirligi 5 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
6 | Okul deneyimi 6 | Konu hazirligi 6 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
7 | Okul deneyimi 7 | Konu hazirligi 7 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Konu hazirligi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Okul deneyimi 8 | Konu hazirligi 8 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Okul deneyimi 9 | Konu hazirligi 9 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Okul deneyimi 10 | Konu hazirligi 10 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
12 | Okul deneyimi 13 | Konu hazirligi 13 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
13 | Okul deneyimi 14 | Konu hazirligi 14 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
14 | Okul deneyimi 15 | Konu hazirligi 15 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
15 | Okul deneyimi 16 | Konu hazirligi 16 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu hazirligi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu hazirligi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,52 | ||
AKTS | 10 AKTS |