Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | EFMZ409 |
Ad | Öğretmenlik Uygulaması I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 10 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL VURAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğretmen adaylarının okul ortamında deneyim kazanmalarını sağlamak amacıyla düzenlenmiştir. Öğrenciler, rehber öğretmenler eşliğinde sınıf içi gözlem yaparak ve ders işleyerek öğretim süreçlerini gerçek okul ortamında deneyimleme fırsatı bulurlar. Aynı zamanda öğretim planlama, sınıf yönetimi ve ölçme-değerlendirme uygulamaları gibi temel öğretmenlik becerileri geliştirilir.
Dersin İçeriği
Öğretmenlik mesleğine giriş Okul ortamının tanınması sınıf gözlemi ve analizi Ders planlama süreci Öğretim yöntem ve teknikleri Sınıf yönetimi ve disiplin stratejileri Öğrenci değerlendirme ve geri bildirim teknikleri Mikro öğretim uygulamaları Ders sunumu ve uygulamaları Geri bildirim ve değerlendirme süreci
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Milli Eğitim Müfredat Proğramı. meb.gov.tr
Notlar
Milli Eğitim Müfredat Proğramı. meb.gov.tr
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okul ve sınıf ortamını gözlemleyerek eğitim süreçlerini analiz eder |
ÖÇ02 | Ders planı hazırlayarak öğretim sürecine etkin bir şekilde karar verir |
ÖÇ03 | Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini sınıf içinde uygular |
ÖÇ04 | Etkili sınıf yönetimi stratejileri geliştir |
ÖÇ05 | Öğrenci değerlendirme ve geri bildirim süreçlerini etkili bir şekilde kullanır |
ÖÇ06 | Gerçek sınıf ortamında öğretim yaparak öğretmenlik deneyimi kazanır |
ÖÇ07 | Kendi öğretim süreçlerini değerlendirerek mesleki gelişim için geri bildirim alır |
ÖÇ08 | Öğretmenlik mesleğini en iyi şekilde uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğretmenlik mesleğinin temel ilkeleri Etkili öğretmen özellikleri Mesleki etik ve sorumluluklar | İyi bir beden eğitimi öğretmeni nasıl olur? anlatınız | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Okulun yapısı ve işleyişi Okulun fiziksel ve sosyal ortamının incelenmesi | Gittiğiniz uygulama okulu'nun yapısını ve işleyişini anlatınız | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
3 | Öğretim programlarının ve müfredatın analizi | Beden eğitimi öğretim proğramını araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
4 | Ders gözlem formlarının kullanımı Farklı öğretim yöntem ve tekniklerinin incelenmesi | Ders gözlem formu örneği getiriniz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Soru-Cevap |
5 | Öğretmen-öğrenci etkileşimi ve sınıf yönetimi süreçlerinin gözlemlenmesi | Uygulama okulunuzda konunun gözlemini yapıp, rapor halinde yazınız | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım |
6 | Günlük ve yıllık plan hazırlama | Birer adet günlük ve yıllık plan örneği getiriniz | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ders hedeflerinin belirlenmesi Etkili ders planı hazırlama teknikleri | Konunun araştırma ve gözleminin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu hazirligi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Anlatım, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğretim | Konunun kaynaklardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının uygulanması Farklı yaş grupları için uygun öğretim yöntemleri | Konunun kaynaklardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sınıf kurallarının oluşturulması ve uygulanması Olumlu sınıf iklimi oluşturma Problem çözme teknikleri ve öğrenci motivasyonu | Uygulama okulunuzdaki beden eğitimi rehber öğretmeninize, konuyla ilgili sorular sorup, cevaplarını yazınız | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Formatif ve sumatif değerlendirme yöntemleri Alternatif değerlendirme teknikleri (rubrikler, performans değerlendirme vb.) | Formatif ve sumatif değerlendirme yöntemleri Alternatif değerlendirme teknikleri (rubrikler, performans değerlendirme vb.) konularını araştırınız | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kısa süreli ders anlatımları ve uygulamalar Akran değerlendirmeleri ve geri bildirim süreçleri | Uygulama okulundaki rehber öğretmen'in gözlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Rehber öğretmen eşliğinde ders anlatımı Öğretim materyalleri hazırlama ve kullanma Ders işleme tekniklerinin sınıf ortamında uygulanması | Konularla ilgili video izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Uygulama sürecinin değerlendirilmesi Kendi öğretim süreçlerine yönelik öz değerlendirme yapma Öğretmenlik uygulamalarına ilişkin rapor hazırlama | Öğretmenlik uygulamalarında rapor hazırlama araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Benzetim, Problem Çözme, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu hazirligi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu hazirligi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 238 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 9,52 | ||
AKTS | 10 AKTS |