EFMZ409 Öğretmenlik Uygulaması I

10 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod EFMZ409
Ad Öğretmenlik Uygulaması I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 10 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL VURAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SİBEL VURAL (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; öğretmen adaylarının okul ortamında deneyim kazanmalarını sağlamak amacıyla düzenlenmiştir. Öğrenciler, rehber öğretmenler eşliğinde sınıf içi gözlem yaparak ve ders işleyerek öğretim süreçlerini gerçek okul ortamında deneyimleme fırsatı bulurlar. Aynı zamanda öğretim planlama, sınıf yönetimi ve ölçme-değerlendirme uygulamaları gibi temel öğretmenlik becerileri geliştirilir.

Dersin İçeriği

Öğretmenlik mesleğine giriş Okul ortamının tanınması sınıf gözlemi ve analizi Ders planlama süreci Öğretim yöntem ve teknikleri Sınıf yönetimi ve disiplin stratejileri Öğrenci değerlendirme ve geri bildirim teknikleri Mikro öğretim uygulamaları Ders sunumu ve uygulamaları Geri bildirim ve değerlendirme süreci

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Milli Eğitim Müfredat Proğramı. meb.gov.tr

Notlar

Milli Eğitim Müfredat Proğramı. meb.gov.tr


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul ve sınıf ortamını gözlemleyerek eğitim süreçlerini analiz eder
ÖÇ02 Ders planı hazırlayarak öğretim sürecine etkin bir şekilde karar verir
ÖÇ03 Farklı öğretim yöntem ve tekniklerini sınıf içinde uygular
ÖÇ04 Etkili sınıf yönetimi stratejileri geliştir
ÖÇ05 Öğrenci değerlendirme ve geri bildirim süreçlerini etkili bir şekilde kullanır
ÖÇ06 Gerçek sınıf ortamında öğretim yaparak öğretmenlik deneyimi kazanır
ÖÇ07 Kendi öğretim süreçlerini değerlendirerek mesleki gelişim için geri bildirim alır
ÖÇ08 Öğretmenlik mesleğini en iyi şekilde uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğretmenlik mesleğinin temel ilkeleri Etkili öğretmen özellikleri Mesleki etik ve sorumluluklar İyi bir beden eğitimi öğretmeni nasıl olur? anlatınız Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Okulun yapısı ve işleyişi Okulun fiziksel ve sosyal ortamının incelenmesi Gittiğiniz uygulama okulu'nun yapısını ve işleyişini anlatınız Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
3 Öğretim programlarının ve müfredatın analizi Beden eğitimi öğretim proğramını araştırınız Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim
4 Ders gözlem formlarının kullanımı Farklı öğretim yöntem ve tekniklerinin incelenmesi Ders gözlem formu örneği getiriniz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Soru-Cevap
5 Öğretmen-öğrenci etkileşimi ve sınıf yönetimi süreçlerinin gözlemlenmesi Uygulama okulunuzda konunun gözlemini yapıp, rapor halinde yazınız Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım
6 Günlük ve yıllık plan hazırlama Birer adet günlük ve yıllık plan örneği getiriniz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ders hedeflerinin belirlenmesi Etkili ders planı hazırlama teknikleri Konunun araştırma ve gözleminin yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Konu hazirligi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Anlatım, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, proje tabanlı öğretim Konunun kaynaklardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Öğrenci merkezli öğretim yaklaşımlarının uygulanması Farklı yaş grupları için uygun öğretim yöntemleri Konunun kaynaklardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sınıf kurallarının oluşturulması ve uygulanması Olumlu sınıf iklimi oluşturma Problem çözme teknikleri ve öğrenci motivasyonu Uygulama okulunuzdaki beden eğitimi rehber öğretmeninize, konuyla ilgili sorular sorup, cevaplarını yazınız Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Formatif ve sumatif değerlendirme yöntemleri Alternatif değerlendirme teknikleri (rubrikler, performans değerlendirme vb.) Formatif ve sumatif değerlendirme yöntemleri Alternatif değerlendirme teknikleri (rubrikler, performans değerlendirme vb.) konularını araştırınız Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap
13 Kısa süreli ders anlatımları ve uygulamalar Akran değerlendirmeleri ve geri bildirim süreçleri Uygulama okulundaki rehber öğretmen'in gözlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap
14 Rehber öğretmen eşliğinde ders anlatımı Öğretim materyalleri hazırlama ve kullanma Ders işleme tekniklerinin sınıf ortamında uygulanması Konularla ilgili video izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Uygulama sürecinin değerlendirilmesi Kendi öğretim süreçlerine yönelik öz değerlendirme yapma Öğretmenlik uygulamalarına ilişkin rapor hazırlama Öğretmenlik uygulamalarında rapor hazırlama araştırması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Benzetim, Problem Çözme, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu hazirligi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu hazirligi Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 13 13
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 14 28
Toplam İş Yükü (Saat) 238
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,52
AKTS 10 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.03.2025 01:59