Genel Bilgi
Kod | BDNS401 |
Ad | Savunma Sporları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Savunma sporlarının neler olduğunu bilir, savunma sporlarının neleri kapsadığını bilir.
Dersin İçeriği
Seçili savunma sporuna yönelik bilgi, tutum, becerileri ile kullanıma yönelik öğretim/danışmanlık yapabilecek bilgi ve becerileri kazandırma.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Dinamik Karate Masatoshi Nakayama
Notlar
Karate ilgili Kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Savunma sporlarını genel olarak bilir, tanımlar, tartışır. |
ÖÇ02 | Yakın temasla yapılan savunma sporlarını bilir ve açıklar |
ÖÇ03 | vuruşlu savunma sporlarını bilir ve açıklar, amaçlarını tanımlar |
ÖÇ04 | El tekniklerini içeren savunma sporları |
ÖÇ05 | ayak tekniklerini içeren savunma sporları |
ÖÇ06 | el ve ayak teknklerini birlikte kullanan savunma sporları |
ÖÇ07 | savunma sporlarından örnek çalışmaları bilir |
ÖÇ08 | Savunma sporlarından Karate sporunun incelenmesi temel teknikler |
ÖÇ09 | Kata çalışmalarını bilir yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Savunma sporlarını genel olarak tartışılması | video tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Savunma sporların | video tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
3 | yakın temas savunma sporlarının tartışılması | video tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
4 | vuruşlu savunma sporlarının tartışılması | video tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | el teknikleri nelerdir | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Savunma sporlarında ayak teknikleri nelerdir | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Ayak teknikleri kombinasyonları nelerdir | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | örnek çalışmaları | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | temel tekniklerin anlamı ve uygulanışı | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Savunma sporlarından Karate sporunun incelenmesi temel adımlama teknikleri anlamı | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Karate sporunun incelenmesi el tekniklerinin anlamı ve uygulanışı | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | ayakl tekniklerinin anlamı ve uygulanışı | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
14 | savunma sporlarının amaçları | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Genel olarrak savunma sporlarının amaçlarının yerinde incelenmesi | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama ve açıklama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama ve açıklama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |