BDNS401 Savunma Sporları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNS401
Ad Savunma Sporları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Savunma sporlarının neler olduğunu bilir, savunma sporlarının neleri kapsadığını bilir.

Dersin İçeriği

Seçili savunma sporuna yönelik bilgi, tutum, becerileri ile kullanıma yönelik öğretim/danışmanlık yapabilecek bilgi ve becerileri kazandırma.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Dinamik Karate Masatoshi Nakayama

Notlar

Karate ilgili Kitaplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Savunma sporlarını genel olarak bilir, tanımlar, tartışır.
ÖÇ02 Yakın temasla yapılan savunma sporlarını bilir ve açıklar
ÖÇ03 vuruşlu savunma sporlarını bilir ve açıklar, amaçlarını tanımlar
ÖÇ04 El tekniklerini içeren savunma sporları
ÖÇ05 ayak tekniklerini içeren savunma sporları
ÖÇ06 el ve ayak teknklerini birlikte kullanan savunma sporları
ÖÇ07 savunma sporlarından örnek çalışmaları bilir
ÖÇ08 Savunma sporlarından Karate sporunun incelenmesi temel teknikler
ÖÇ09 Kata çalışmalarını bilir yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Savunma sporlarını genel olarak tartışılması video tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Savunma sporların video tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
3 yakın temas savunma sporlarının tartışılması video tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
4 vuruşlu savunma sporlarının tartışılması video tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 el teknikleri nelerdir video tartışma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Savunma sporlarında ayak teknikleri nelerdir video tartışma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Ayak teknikleri kombinasyonları nelerdir video tartışma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 örnek çalışmaları video tartışma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 temel tekniklerin anlamı ve uygulanışı video tartışma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Savunma sporlarından Karate sporunun incelenmesi temel adımlama teknikleri anlamı video tartışma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Karate sporunun incelenmesi el tekniklerinin anlamı ve uygulanışı video tartışma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 ayakl tekniklerinin anlamı ve uygulanışı video tartışma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
14 savunma sporlarının amaçları video tartışma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Genel olarrak savunma sporlarının amaçlarının yerinde incelenmesi video tartışma uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulama ve açıklama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları uygulama ve açıklama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 09:06