ILH122 Kur'an Okuma ve Tecvid II

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILH122
Ad Kur'an Okuma ve Tecvid II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Şeyda ATMACA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Ömer Faruk ŞAHİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Ömer Faruk ŞAHİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Ömer Faruk ŞAHİN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kur'an okuyabilme ve bazı pasajları ezberleme yeteneğinin geliştirilmesi. Kur'an okuma kurallarının kavratılması.

Dersin İçeriği

Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak.

Dersin Ön Koşulu

Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak.

Kaynaklar

Karabaş Tecvidi, (Yayına hazırlayan Ali Öge) Kitap Dünyası Yay., İstanbul, 2020

Notlar

İsmail Karaçam, Kur'ân-ı Kerîm'in Nüzûlü ve Kırâati, M.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları (İFAV), İstanbul, 2012.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1- Kur'an harflerini telaffuz edebilir.
ÖÇ02 2- Kur'an-ı Kerim'i yüzünden okuma becerisi kazanır.
ÖÇ03 3- Ra harfi ve Lafza-i Celal'in okunuşu, zamir ve sekte gibi Kur'an okuma kurallarını kavrar.
ÖÇ04 4- Mülk ve Nebe surelerini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler.
ÖÇ05 5- Beled, Şems ve Leyl Surelerini tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler.
ÖÇ06 6- Yasin, Nas-Duha Surelerini ezberden tedvir tarzında tekrarlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yüzünden okuma (Hud Suresi). Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
2 Yüzünden okuma (Hud Suresi). Mülk Suresi 1. sayfanın ezberlenmesi.Tecvid konularının tekrarı Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 Yüzünden okuma (Hud Suresi).İstiaze ve besmele konusu. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Yüzünden okuma (Hud Suresi). Mülk Suresi 2. sayfanın ezberlenmesi.Tekbir konusu Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 Yüzünden okuma (Yunus Suresi). Mülk Suresi 3. sayfanın ezberlenmesi.Tilavet secdesi konusu. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Yüzünden okuma (Yunus Suresi).Leyl Suresinin ezberlenmesi. Vakf ve kuralları Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Yüzünden okuma (Yunus Suresi) İbtida. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Tecvid tahlilleri. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
10 Yüzünden okuma (Yunus Suresi). Şems Suresinin tahkik tarzında ezberden okunması.Vasl ve kuralları. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 Yüzünden okuma (Yusuf Suresi). Beled Suresinin tahkik tarzında ezberden okunması. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
12 Yüzünden okuma (Yusuf Suresi).Yasin Suresinin tedvir tarzında ezber tekrarı (1-3. sayfalar). Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 Yüzünden okuma (Yusuf Suresi). Yasin Suresinin tedvir tarzında ezber tekrarı (4-6. sayfalar). Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 Yüzünden okuma (Yusuf Suresi). Nebe Suresinin1. sayfasının ezberlenmesi. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Yüzünden okuma (Yusuf Suresi). Nebe Suresinin 2. sayfasının ezberlenmesi. Nas-Duha Surelerinin talimi. Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:05