ILH130 Tefsir Usulü

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILH130
Ad Tefsir Usulü
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kur'an'ı anlamada usul sağlar

Dersin İçeriği

Kur'an'ı anlamada usul sağlar

Dersin Ön Koşulu

İlahiyat lisans öğrencisi olmak

Kaynaklar

Modern ve Klasik Dönem Tefsirleri

Notlar

Taberi'nin Câmiu'l-Beyân, Mukâtil'in Tefsir ve Râzî'nin Mefâtihu'l-Gayb eserleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Usul tanımını öğrenme
ÖÇ02 Kur'an'ı anlamada bir usulün olup olmadığını anlama
ÖÇ03 Neshin çerçevesini kavrar
ÖÇ04 Muhkem-müteşabih kavramlarını bilir
ÖÇ05 Esbab-ı nüzula vakıf olma
ÖÇ06 Mekki-Medeni kavramlarını bilme
ÖÇ07 Müphem kavramını bilme
ÖÇ08 Arabilik, ümmilik gibi kavramları açıklama
ÖÇ09 Ulumul Kur'an ve usül farkını öğrenme
ÖÇ10 Literatür bilgisi edinir
ÖÇ11 el-İtkan ve el-Burhan gibi eserleri tanır
ÖÇ12 Huruf-ı mukattaya dair yorumları görür
ÖÇ13 İcaza dair meseleleri anlar
ÖÇ14 Kur'an'ın dil ve muhteva özelliklerini anlama
ÖÇ15 Allah merkezli dil dizgesini kavrama


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kavramsal Çerçeve Anlatım, grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Usül ve Ulumu'l-Kur'an Anlatım,grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Literatür Anlatım,grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Esbab-ı Nüzul Anlatım,grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Mekki-Medeni Anlatım,grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Muhkem ve Müteşabih Anlatım,grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Nasih-Mensuh Anlatım,grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İcazü'l-Kur'an Anlatım,grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Müphematü'l-Kur'an Anlatım,grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Huruf-ı Mukattaa Anlatım,grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Arabilik Anlatım,grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Ümmilik Anlatım,grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Allah merkezlilik Anlatım,grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Usul önerisi Anlatım,grup çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:05