Genel Bilgi
Kod | ILH130 |
Ad | Tefsir Usulü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Kur'an'ı anlamada usul sağlar
Dersin İçeriği
Kur'an'ı anlamada usul sağlar
Dersin Ön Koşulu
İlahiyat lisans öğrencisi olmak
Kaynaklar
Modern ve Klasik Dönem Tefsirleri
Notlar
Taberi'nin Câmiu'l-Beyân, Mukâtil'in Tefsir ve Râzî'nin Mefâtihu'l-Gayb eserleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Usul tanımını öğrenme |
ÖÇ02 | Kur'an'ı anlamada bir usulün olup olmadığını anlama |
ÖÇ03 | Neshin çerçevesini kavrar |
ÖÇ04 | Muhkem-müteşabih kavramlarını bilir |
ÖÇ05 | Esbab-ı nüzula vakıf olma |
ÖÇ06 | Mekki-Medeni kavramlarını bilme |
ÖÇ07 | Müphem kavramını bilme |
ÖÇ08 | Arabilik, ümmilik gibi kavramları açıklama |
ÖÇ09 | Ulumul Kur'an ve usül farkını öğrenme |
ÖÇ10 | Literatür bilgisi edinir |
ÖÇ11 | el-İtkan ve el-Burhan gibi eserleri tanır |
ÖÇ12 | Huruf-ı mukattaya dair yorumları görür |
ÖÇ13 | İcaza dair meseleleri anlar |
ÖÇ14 | Kur'an'ın dil ve muhteva özelliklerini anlama |
ÖÇ15 | Allah merkezli dil dizgesini kavrama |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kavramsal Çerçeve | Anlatım, grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Usül ve Ulumu'l-Kur'an | Anlatım,grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Literatür | Anlatım,grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Esbab-ı Nüzul | Anlatım,grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Mekki-Medeni | Anlatım,grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Muhkem ve Müteşabih | Anlatım,grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Nasih-Mensuh | Anlatım,grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İcazü'l-Kur'an | Anlatım,grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Müphematü'l-Kur'an | Anlatım,grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Huruf-ı Mukattaa | Anlatım,grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Arabilik | Anlatım,grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Ümmilik | Anlatım,grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Allah merkezlilik | Anlatım,grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Usul önerisi | Anlatım,grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |