Genel Bilgi
Kod | ILH201 |
Ad | Kur'an Okuma ve Tecvid III |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ömer Faruk ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ömer Faruk ŞAHİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Ömer Faruk ŞAHİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Ömer Faruk ŞAHİN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Ömer Faruk ŞAHİN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Kur'an okuyuş tarzlarına uygun okuyabilme yeteneği kazandırılması ve Kur'an'dan bazı pasajları ezberleme.
Dersin İçeriği
Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak. Bilhassa Mahrec, Sıfat ve Tecvid konularında başarı sağlamak ve buna uygun okumak.
Dersin Ön Koşulu
Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak ve önceki dönemlerdeki Kuran derslerinden geçmiş olmak.
Kaynaklar
Kuranı Kerim ve Abdurrahman Çetin, Kur'an Okuma Esasları, Emin Yayınları, Bursa, 2014.
Notlar
Ramazan Pakdil, Ta'lim Tecvid ve Kıraat, M.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları (İFAV), İstanbul, 2013.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 2- Kur'an-ı Kerim'i yüzünden okuma becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | 1- Kur'an harflerini orijinaline uygun telaffuz eder. |
ÖÇ03 | 3- Tahkik, tertil, tedvir ve hadr gibi Kur'an okuyuş tarzlarını kavrar. |
ÖÇ04 | 4- Vakıf-ibtida gibi kuralların ve raf-ı savt ve hafd-ı savt konularını analiz eder. |
ÖÇ05 | 5- Müfredatta geçen cüzleri yüzüne okuyabilir. |
ÖÇ06 | 6- Müfredatta geçen ezber sureleri sunabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | A'la suresi ezberinin tahlil ve talimi ile 3. cüzü yüzünden okuma | Ön okuma | |
2 | Ğaşiye suresinin ezberi ile 3. cüzde tecvid talimleri | Ön okuma | |
3 | Fecr suresinin ezberi ile yüzüne okumada tecvid ve mahreç tahlilleri | Ön okuma | |
4 | Beled suresinin ezberinin talimi ile 3. cüzü toplu okuma | Ön okuma | |
5 | şems suresinin ezberinin tahlili ile talimi aynı zamanda 3. cüzü toplu talime devam | Ön okuma | |
6 | Leyl suresinin talimi ve tahlili | Ön okuma | |
7 | vize sınavı öncesi gelinen yere kadar genel tekrar | Ön okuma | |
8 | Ara sınav | ||
9 | nebe suresinin ilk yarısı tecvid ve mahreç ile talimi | Ön okuma | |
10 | Nebe suresinin ilk sayfasının ikinci yarısının ezberi | Ön okuma | |
11 | yüzünden 3. cüzün mahrec ve tecvitleri toplu olarak tahlil edilmekte | Ön okuma | |
12 | ezber müfredatının dönem sonu ezberi olan nebe suresinin 2. sayfasının ilk yarısının ezberi | Ön okuma | |
13 | 3. cüzün toplu tahlil ve talimi | Ön okuma | |
14 | nebe suresinin 2. sayfasının kalan son kısmının ezberlenmesi | Ön okuma | |
15 | yüzüne müfredatta kalan sayfaları olabildiğince topluca okumak ve okutmak | Ön okuma | |
16 | yüzüne okumada ve ezber müfredatında bulunan bütün yerleri sınav öncesi genel tekrar etmek | ön okuma | |
17 | Final sınavı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |