ILH201 Kur'an Okuma ve Tecvid III

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT PR.
Kod ILH201
Ad Kur'an Okuma ve Tecvid III
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Ömer Faruk ŞAHİN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Ömer Faruk ŞAHİN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Ömer Faruk ŞAHİN (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Ömer Faruk ŞAHİN (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. Ömer Faruk ŞAHİN (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kur'an okuyuş tarzlarına uygun okuyabilme yeteneği kazandırılması ve Kur'an'dan bazı pasajları ezberleme.

Dersin İçeriği

Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak. Bilhassa Mahrec, Sıfat ve Tecvid konularında başarı sağlamak ve buna uygun okumak.

Dersin Ön Koşulu

Zorunlu ve seçmeli dersleri almış olmak ve önceki dönemlerdeki Kuran derslerinden geçmiş olmak.

Kaynaklar

Kuranı Kerim ve Abdurrahman Çetin, Kur'an Okuma Esasları, Emin Yayınları, Bursa, 2014.

Notlar

Ramazan Pakdil, Ta'lim Tecvid ve Kıraat, M.Ü. İlahiyat Fakültesi Yayınları (İFAV), İstanbul, 2013.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 2- Kur'an-ı Kerim'i yüzünden okuma becerisi kazanır.
ÖÇ02 1- Kur'an harflerini orijinaline uygun telaffuz eder.
ÖÇ03 3- Tahkik, tertil, tedvir ve hadr gibi Kur'an okuyuş tarzlarını kavrar.
ÖÇ04 4- Vakıf-ibtida gibi kuralların ve raf-ı savt ve hafd-ı savt konularını analiz eder.
ÖÇ05 5- Müfredatta geçen cüzleri yüzüne okuyabilir.
ÖÇ06 6- Müfredatta geçen ezber sureleri sunabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri yorumlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 A'la suresi ezberinin tahlil ve talimi ile 3. cüzü yüzünden okuma Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
2 Ğaşiye suresinin ezberi ile 3. cüzde tecvid talimleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 Fecr suresinin ezberi ile yüzüne okumada tecvid ve mahreç tahlilleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Beled suresinin ezberinin talimi ile 3. cüzü toplu okuma Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 şems suresinin ezberinin tahlili ile talimi aynı zamanda 3. cüzü toplu talime devam Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Leyl suresinin talimi ve tahlili Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 vize sınavı öncesi gelinen yere kadar genel tekrar Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 nebe suresinin ilk yarısı tecvid ve mahreç ile talimi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
10 Nebe suresinin ilk sayfasının ikinci yarısının ezberi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 yüzünden 3. cüzün mahrec ve tecvitleri toplu olarak tahlil edilmekte Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
12 ezber müfredatının dönem sonu ezberi olan nebe suresinin 2. sayfasının ilk yarısının ezberi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 3. cüzün toplu tahlil ve talimi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 nebe suresinin 2. sayfasının kalan son kısmının ezberlenmesi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 yüzüne müfredatta kalan sayfaları olabildiğince topluca okumak ve okutmak Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16 yüzüne okumada ve ezber müfredatında bulunan bütün yerleri sınav öncesi genel tekrar etmek ön okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.09.2024 08:59