ILH219 Tefsir I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT PR.
Kod ILH219
Ad Tefsir I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERTUĞRUL DÖNER (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Klasik dönem Kur'an yorumlarını bağlamı içinde değerlendirme (cihad ve kadının statüsü örneği)

Dersin İçeriği

Tefsirle ilgili temel kavramları açıklama, klasik metinler okuma

Dersin Ön Koşulu

İlahiyat lisans öğrencisi olmak

Kaynaklar

Modern ve Klasik Dönem Tefsirleri

Notlar

Taberi'nin Câmiu'l-Beyân, Mukâtil'in Tefsir ve Râzî'nin Mefâtihu'l-Gayb eserleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kavramları Öğrenme, Kavramları Öğrenme
ÖÇ02 Klasik metin okuma, Klasik metin okuma
ÖÇ03 Çağdaş Dönem Kur'an Yorumlarına Dair Perspektife Sahip Olma
ÖÇ04 Literatür Bilgisi Edinde
ÖÇ05 Kadın Meselesiyle İlgili Sağlıklı Bir Perspektife Sahip Olma
ÖÇ06 Kur'an'ın Muhtevasını Öğrenme
ÖÇ07 Tefsir Muhtevalarını Öğrenme,Tefsir Muhtevalarını Öğrenme,
ÖÇ08 Metodolojik Sorunları Çözümleme
ÖÇ09 Siyer Bilgisi Gelişir, Siyer Bilgisi Gelişir,
ÖÇ10 Bağlam Bilgisi Gelişir
ÖÇ11 Erken Dönem Kur'an Yorumlarına Vakıf Olur
ÖÇ12 Meal Okuma, yorumlama, analiz etme
ÖÇ13 Kuran Meallerini birbirleri ile Kıyaslama
ÖÇ14 Kıssaları Bağlamına Göre Okur
ÖÇ15 Kur'an'ı Anlamaya Dair Beceri Kazanma


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri yorumlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tefsir, Te'vil Tanım Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Usül Sorunu Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Cihatla İlgili Ayetlerin Yorumu Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Kadınla İlgili Ayetlerin Yorumu Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Nesh Meselesi Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Siyer-Nüzul İlişkisi Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Kıssa-Mucize Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mukatil b. Süleyman'ın Tefsirü'l-Kebir'inden Metin Okumaları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Taberi'nin Camiu'l-Beyan Adlı Tefsirinden Metin Okumaları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Kurtubi'nin el-Cami li Ahkami'l-Kur'an'ın'dan Metin Okumaları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Fahreddin er-Razi'nin et-Tefsirü'l-Kebir Adlı Eserinden Metin Okumaları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Tahir b. Aşur'un et-Tahrir ve't-Tenvir Adlı Tefsirinden Metin Okumaları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Muhammed Abduh ve Reşid Rıza'nın el-Menar Adlı Tefsirinden Metin Okumaları Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Türkçe Meallere Genel Bir Bakış Anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.09.2024 08:59