Genel Bilgi
Birim | İLAHİYAT FAKÜLTESİ |
İLAHİYAT PR. | |
Kod | ILH220 |
Ad | Dinler Tarihi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin müslüman dünyada ve Batıda yapılan dinler tarihi çalışmalarını tanımasını; dinlerin temel inanç ve pratiklerini kavramasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı; din kelimesinin kökeni ve din/dinlerin mahiyeti; dinin tanımı ve din tasnifleri; ve yaşayan dünya dinleri hakkında bilgilendirme
Dersin Ön Koşulu
Kaynakları okuma
Kaynaklar
Dinler Tarihi, Prof. Dr. Abdurrahman KÜÇÜK
Notlar
Yaşayan Dünya Dinleri, Ana hatlarıyla Dinler Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | İslamda ve Batıda yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir. |
ÖÇ03 | Dinin, insanlık tarihi içindeki yerini ve önemini kavrar. |
ÖÇ04 | Yaşayan dinlerin temel inançlarını, dini uygulamalarını ve ahlaki prensiplerini özümser. |
ÖÇ05 | Örnek metinler çerçevesinde incelediği dinlerin kutsal kitaplarındaki temel öğretileri ve mesajları değerlendirir. |
ÖÇ06 | Dinleri benzer, farklı ve ortak noktaları açısından karşılaştırabilir. |
ÖÇ07 | Dinlerde ortaya çıkan ayrışma olgusunu ve bütünleştirici ortak ilkeleri analiz edebilir. |
ÖÇ08 | Dinlerde ortaya çıkan geleneksel ve modern yapıları, yeni eğilimleri yorumlayabilir. |
ÖÇ09 | Diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir diyalog kurma ilkelerinin gereğini uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri yorumlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Din ve Tarih | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dinler Tarihi, Din ve İnsan | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İlkel Kabile Dinleri | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Çin Dinleri I | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Çin Dinleri II | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Japon Dinleri | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Türk Dinleri | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Maniheizm | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sabiilik | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Zerdüştlük | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hinduizm | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Caynizm ve Sihizm | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Buddizm I | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Buddizm II | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |