Genel Bilgi
Birim | İLAHİYAT FAKÜLTESİ |
İLAHİYAT PR. | |
Kod | ILH234 |
Ad | Hadis II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Serkan ÇELİKAN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Serkan ÇELİKAN (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. Serkan ÇELİKAN (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Hz. Peygamberin söz ve fiileri hakkında özgün metinlerden hadislerin okunmasını sağlamak ve bu konuda birikim kazandırmak.
Dersin İçeriği
Temel hadis kaynaklarından ilim, iman, fezail, dua, zekat, namaz, hac gibi kitaplardan seçilmiş metinlerin okunması ve yorumlanması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Riyazü's-Salihin
Notlar
Münzirinin at-Tac adlı eseri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel Hadis kaynaklarını tanır |
ÖÇ02 | Temel Hadis kaynaklarını öğrenir |
ÖÇ03 | Müsned hadis kitaplarını tanır |
ÖÇ04 | Mu'cem hadis kitaplarını tanır |
ÖÇ05 | Temel hadis kaynakları arasında mukayese yapar |
ÖÇ06 | Orjinal hadis kaynakları arasında mukayese yapar |
ÖÇ07 | Hadis metinlerinin türkçe çevirisini yapar |
ÖÇ08 | Hadis metinlerinin türkçe çevirisi konusunda tecrübe kazanır |
ÖÇ09 | Hadis kitaplarından faydalanma konusunda konusunda tecrübe sahibi olur |
ÖÇ10 | İlahiyat alanına yönelik problemlerin çözümünde hadis metinlerinden istifade eder |
ÖÇ11 | Problemlerin çözümünde hadis metinlerinden istifade eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri yorumlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kitabulilm ile ilgili hadis metinleri | İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kitabul'edeb ile ilgili hadis metinleri | İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kitabul iman ile ilgili hadis metinleri | İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kitabul'z-Zühd ile ilgili hadis metinleri | İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kitabulfezaililamal ile ilgili hadis metinleri | İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kitabulfezail ile ilgili hadis metinleri | İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kitabud dua ile ilgili hadis metinleri | İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | vize | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kitabuz-zühd ver-rekaik ile ilgili hadis metinleri | İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kitabu l-edeb ile ilgili hadis metinleri | İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kitabut-tefsir ile ilgili hadis metinleri | İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kitabus-salat ile ilgili hadis metinleri | İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kitabul-hac ile ilgili hadis metinleri | İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kitabuz-zekat ile ilgili hadis metinleri | İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kitabus-sıyam ile ilgili hadis metinleri | İlgili kaynaklardan konunun araştırılması ve okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |