Genel Bilgi
Kod | ILH311 |
Ad | Dinler Tarihi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dinler Tarihini tarihsel süreçte anlatmak
Dersin İçeriği
Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı; din kelimesinin kökeni ve din/dinlerin mahiyeti; dinin tanımı ve din tasnifleri; ve yaşayan dünya dinleri hakkında bilgilendirme.
Dersin Ön Koşulu
Milli dinler hakkında yeterli genel bilgiye sahip olmak
Kaynaklar
Abdurrahman Küçük-Günay Tümer, Dinler Tarihi. Yaşayan Dünya Dinleri, DİB Yayınları. Ekrem Sarıkçıoğlu, Din Fenomenolojisi. TDV İslam Ansiklopedisi.
Notlar
Annemarie Schimmel, Dinler Tarihine Giriş. Karen Armstrong, Tanrı'nın Tarihi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | İslamda ve Batıda yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir. |
ÖÇ03 | Örnek metinler çerçevesinde incelediği dinlerin kutsal kitaplarındaki temel öğretileri ve mesajları değerlendirir. |
ÖÇ04 | Diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir diyalog kurma ilkelerinin gereğini uygulayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yahudilik I | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 279-305. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yahudilik II | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yahudilik III | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hıristiyanlık I | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Hıristiyanlık II | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Hıristiyanlık III | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hıristiyanlık IV | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kaynakların Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İslam I | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İslam II | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Senkretik ve Yeni Dini Hareketler | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Misyonerlik ve Dinlerarası Diyalog | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Karşılaştırmalı Dinler I | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Karşılaştırmalı Dinler II | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Karşılaştırmalı Dinler III | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |