ILH311 Dinler Tarihi II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT PR.
Kod ILH311
Ad Dinler Tarihi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dinler Tarihini tarihsel süreçte anlatmak

Dersin İçeriği

Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışı; din kelimesinin kökeni ve din/dinlerin mahiyeti; dinin tanımı ve din tasnifleri; ve yaşayan dünya dinleri hakkında bilgilendirme.

Dersin Ön Koşulu

Milli dinler hakkında yeterli genel bilgiye sahip olmak

Kaynaklar

Abdurrahman Küçük-Günay Tümer, Dinler Tarihi. Yaşayan Dünya Dinleri, DİB Yayınları. Ekrem Sarıkçıoğlu, Din Fenomenolojisi. TDV İslam Ansiklopedisi.

Notlar

Annemarie Schimmel, Dinler Tarihine Giriş. Karen Armstrong, Tanrı'nın Tarihi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar.
ÖÇ02 İslamda ve Batıda yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir.
ÖÇ03 Örnek metinler çerçevesinde incelediği dinlerin kutsal kitaplarındaki temel öğretileri ve mesajları değerlendirir.
ÖÇ04 Diğer din mensuplarıyla bilgiye dayalı sağlıklı bir diyalog kurma ilkelerinin gereğini uygulayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri yorumlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yahudilik I Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, s. 279-305. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yahudilik II Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yahudilik III Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hıristiyanlık I Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Hıristiyanlık II Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Hıristiyanlık III Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hıristiyanlık IV Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Kaynakların Tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İslam I Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 İslam II Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Senkretik ve Yeni Dini Hareketler Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Misyonerlik ve Dinlerarası Diyalog Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Karşılaştırmalı Dinler I Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Karşılaştırmalı Dinler II Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Karşılaştırmalı Dinler III Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Prof.Dr. Abdurrahman Küçük, Dinler Tarihi, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:06