Genel Bilgi
Kod | IHS319 |
Ad | Arap Dili ve Belegatı V |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSA ALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. MUSA ALP (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MUSA ALP (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bedi' konusu ve kavramlarının kavranması
Dersin İçeriği
Arap Belagatinde Bedi' Konuları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ulûmu'l-Belâğa (el-Meâni-el-Beyân-el-Bedî')
Notlar
el-Belâğatu'l-Vâdıha
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belagat ilimlerinden Bedii terimini öğrenir. |
ÖÇ02 | Muhassenatı Lafziyyeyı öğrenir. |
ÖÇ03 | Belagat sanatlarından Cinas türlerini kavrar. |
ÖÇ04 | Belagatte İktibas sanatını öğrenir. |
ÖÇ05 | Belagat sanatlarından Tazmini tanır. |
ÖÇ06 | Sec'i, özelliklerini ve kullanımını kavrar. |
ÖÇ07 | Muvazene konusunu ve çeşitlerini öğrenir. |
ÖÇ08 | Muhassenatı Maneviyyeyi öğrenir ve uygulamasını yapar. |
ÖÇ09 | Belagat sanatlarından Tevriyye konusunu öğrenir. |
ÖÇ10 | Belagat sanatlarından Tibak konusunu öğrenir. |
ÖÇ11 | Cem'i ve Tefrik konusunu öğrenir. |
ÖÇ12 | Belagat sanatlarından Muşakeleyi Öğrenir |
ÖÇ13 | Husnu Talil konusunu öğrenir ve metinlerde uygulama yapabilir |
ÖÇ14 | Uslubu Hakim konusunu öğrenir ve metinlerde tahlil edebilir. |
ÖÇ15 | Tecahulu Arif konusunu öğrenir ve metinlerde tahlil edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bedii | Sözlük anlamlarını bulma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Muhassenat lafziyye-Maneviyye | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Cinas | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İktibas | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tazammum | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Sec'i Kavramı | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | Muvazene | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
|
9 | Tevriyye | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Tibak ve Mukabele | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
11 | Cem'i ve Tefrik | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Muşakele ve Mubalağa | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Husnu talil | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Uslubu Hakim | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tecahulu Arif | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |