IHS319 Arap Dili ve Belegatı V

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT PR.
Kod IHS319
Ad Arap Dili ve Belegatı V
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSA ALP
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUSA ALP (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSA ALP (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bedi' konusu ve kavramlarının kavranması

Dersin İçeriği

Arap Belagatinde Bedi' Konuları

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ulûmu'l-Belâğa (el-Meâni-el-Beyân-el-Bedî')

Notlar

el-Belâğatu'l-Vâdıha


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Belagat ilimlerinden Bedii terimini öğrenir.
ÖÇ02 Muhassenatı Lafziyyeyı öğrenir.
ÖÇ03 Belagat sanatlarından Cinas türlerini kavrar.
ÖÇ04 Belagatte İktibas sanatını öğrenir.
ÖÇ05 Belagat sanatlarından Tazmini tanır.
ÖÇ06 Sec'i, özelliklerini ve kullanımını kavrar.
ÖÇ07 Muvazene konusunu ve çeşitlerini öğrenir.
ÖÇ08 Muhassenatı Maneviyyeyi öğrenir ve uygulamasını yapar.
ÖÇ09 Belagat sanatlarından Tevriyye konusunu öğrenir.
ÖÇ10 Belagat sanatlarından Tibak konusunu öğrenir.
ÖÇ11 Cem'i ve Tefrik konusunu öğrenir.
ÖÇ12 Belagat sanatlarından Muşakeleyi Öğrenir
ÖÇ13 Husnu Talil konusunu öğrenir ve metinlerde uygulama yapabilir
ÖÇ14 Uslubu Hakim konusunu öğrenir ve metinlerde tahlil edebilir.
ÖÇ15 Tecahulu Arif konusunu öğrenir ve metinlerde tahlil edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri yorumlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bedii Sözlük anlamlarını bulma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Muhassenat lafziyye-Maneviyye Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Cinas Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İktibas Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Tazammum Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 Sec'i Kavramı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
7 Muvazene Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
9 Tevriyye Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
10 Tibak ve Mukabele Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
11 Cem'i ve Tefrik Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Muşakele ve Mubalağa Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
13 Husnu talil Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Uslubu Hakim Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Tecahulu Arif Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:06