ILH316 Tefsir IV

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT PR.
Kod ILH316
Ad Tefsir IV
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SAMİ KILINÇLI (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

KUR'ANI KERİM, VAHİY, MEAL, TERCÜME HAKKINDA BİLGİ VERMEK VE KUR'ANI KERİMİ TEFSİR ETME YÖNTEMLERİ

Dersin İçeriği

KUR'AN, VAHİY, TEFSİR, TEVİL VE BAZI KAVRAMLARIN AÇIKLANMASI

Dersin Ön Koşulu

İlahiyat lisans öğrencisi olmak

Kaynaklar

Taberî'nin Câmiu'l-Beyân, İbn Âşûr'un et-Tahrîr ve't-Tenvîr ve İ. Hakkı Bursevî'nin eserleri

Notlar

Diğer klasik ve modern dönem tefsirleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tercüme teknikleri hakkında bilgi verir
ÖÇ02 Meallerdeki anlam farklılığını örneklerle açıklayabilir
ÖÇ03 Dil-kültür-Kutsal ilişkisi hakkında bilgi verir
ÖÇ04 Klasik ve Modern metinlerin özelliklerini açıklayabilir
ÖÇ05 Kur'an-ı Kerim'in farklı din ve inançlar hakkındaki yaklaşımı izah edebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri yorumlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 TERCÜME TEKNİKLERİ Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Türkiyede Meallerdeki durum Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Karşılaştırmalı meal çalışmaları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Meallerdeki farklılıkların sebepleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Dil-kültür-Kutsal ilişkisi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Klasik ve Modern metinlerden seçmeler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Kuranı Kerimin birtakım din ve inançlar hakkındaki yaklaşımı Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
9 Kuranı Kerimde geçen Ehli Kitap, Ehli Zikr gibi kavramlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Kuranı Kerimde geçen Yahudilik ve Hıristiyanlık Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Tevrat, İncil nedir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
12 Din, İslam, Şeriat nedir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
13 İsrailiyyat nedir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Çağdaş tefsir ekolleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
15 Tefsirin güncel sorunları Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Final Sınavı Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:06