ILH324 Felsefe Tarihi II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLAHİYAT PR.
Kod ILH324
Ad Felsefe Tarihi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Merve KOYUNCU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Merve KOYUNCU (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Merve KOYUNCU (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Felsefi düşünce tarihini eleştirel bir tavırla incelenebilmesini sağlama.

Dersin İçeriği

16. yüzyıldan itibaren felsefe tarihinin incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Felsefe Tarihi I dersini almış olmak ve başarıyla tamamlamak.

Kaynaklar

G. Skirbekk & N. Gilje, Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi

Notlar

Macit Gökberk, Felsefe Tarihi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel ve felsefi alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır.
ÖÇ02 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
ÖÇ03 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular.
ÖÇ04 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
ÖÇ05 İslam Dini'nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel dini metinleri yorumlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ortaçağ Felsefesi üzerine genel bir değerlendirme Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Doğa Bilimlerinin Yükselişi Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Rönesans ve Realpolitik: Machiavelli ve Hobbes Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Şüphe ve İnanç: Merkezdeki İnsan Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Bir Sistem Olarak Rasyonalizm Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Locke: Aydınlanma ve Eşitlik Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Deneycilik ve Bilgi Eleştirisi Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Aydınlanma: Akıl ve İlerleme Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Faydacılık ve Liberalizm Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Kant: Felsefe'de Kopernik Devrimi Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İnsani Bilimlerin Yükselişi Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Tarih ve Diyalektik - Üretici Güçler ve Sınıf Mücadelesi - Sosyalizm ve Faşizm Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kierkegaard: Varoluş ve İroni Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Sosyal Bilimlerin Yükselişi Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Antik Yunandan Modern Döneme Felsefe Tarihi: G. Skirbekk ve N. Gilje Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 10:06