Genel Bilgi
Birim | İLAHİYAT FAKÜLTESİ |
İLAHİYAT PR. | |
Kod | IHS318 |
Ad | Hadis IV |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUHAMMET YILMAZ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin İçeriği Nesainin Süneninden Taharet, Salat bölümlerinin okunması
Dersin İçeriği
Temel hadiskaynaklarından sünen türü eserleri tanımakve örnek olarak Nesainin Süneninden bazı bölümlerinin okunmakve yorumlanmak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hadislerle İslam
Notlar
Kütüb-i Ti's'a
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hadis alimi Nesai'yi tanır |
ÖÇ02 | Nesai'nin Sünen adlı eserini tanır |
ÖÇ03 | Nesaive Sünen adlı eserini diğer eserlerle mukayese eder. |
ÖÇ04 | Taharet konusundaki Hz. Peygamberin hadislerini öğrenir |
ÖÇ05 | Beş vakit Namaz konusundaki Hz. Peygamberin hadislerini öğrenir |
ÖÇ06 | Cuma Namazı konusundaki Hz. Peygamberin hadislerini öğrenir |
ÖÇ07 | Sünnet Namazlar konusundaki Hz. Peygamberin hadislerini öğrenir |
ÖÇ08 | Bayram Namazları konusundaki Hz. Peygamberin hadislerini öğrenir |
ÖÇ09 | Cenaze Namazı konusundaki Hz. Peygamberin hadislerini öğrenir |
ÖÇ10 | Farz namazlarla ilgili hadislerle nafile namazlarla ilgili hadisleri birbirinden ayırt eder |
ÖÇ11 | Vacip namazlarla ilgili hadislerle nafile namazlarla ilgili hadisleri birbirinden ayırt |
ÖÇ12 | Sünnet namazlarla ilgili hadislerle vacip namazlarla ilgili hadisleri birbirinden ayırt eder |
ÖÇ13 | Namazlarla ilgili hadislerli öğrenir |
ÖÇ14 | Namazlarla ilgili hadisleri yorumlar |
ÖÇ15 | Taharet ve namaz konusundaki hadisleri sened ve metin olarak usulüne uygun olarak okur ve yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri yorumlar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemlere çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışlar sergiler. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerinin farkında olur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kitabüt Taharett Ağız ve diştemizliği ile ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kitabüt Taharett Abdest şartları ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kitabüt Taharett Boyabdesti ile ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kitabüt Taharett suların temizliği ile ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kitabüt Taharet Teyemmüm ile ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | KitabüssSalat Mescidlerle ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | KitabüssSalat kıble ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | KitabüssSalat:Ezanla ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | KitabüssSalat: namaz vakitleri ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | KitabüssSalat: Namazların kısaltılması ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | KitabüssSalat: imamet ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | KitabüssSalat: namazlarda ellerin kaldırılması ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | KitabüssSalat: cuma namazı ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | KitabüssSalat: bayram ilgili hadisler | Belirtilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |